1.Doresc sa aflu daca pentru a infiinta o firma de administrare imobile CAEN 6823 sunt restrictii legislative pentru actionari.
Daca raspunsul este da, care sunt acestea si unde sunt prevazute ?
Facturile emise vor fi emise cu TVA ?
2.Tinand cont ca PFA poate face angajari, este mai convenabil o astfel de solutie?In acest caz PFA are obligatia sa aiba Atestat de administrator de la Primarie ?
Asa cum s-a spus si mai sus, pentru a administra asociatiile de proprietari trebuie ca atestat de administrator. Administratorul atestat poate sa-si faca treaba de administrator ca persoana fizica pe baza de CIM sau sa-si faca SRL, PFA si sa incheie contracte de administrare, de prestari servicii..
Intr-un SRL se poate asocia cu alte persoane sau nu, poate angaja sau nu. Poate opta de la infiintare ca platitor sau neplatitor de TVA sau poate trece pe parcurs in randul platitorilor de TVA, benevol sau obligat daca depaseste pragul legal al cifrei de afaceri.
Daca angajez in firma un administrator autorizat de primarie pot desfasura activitatea de administrare imobile , asociatii neavand astfel de atestate ?
Daca infiintez un SRL cu acest obiect de activitate , ORC imi cere ca firma sa fie atestata ?
Iata ce prevede legea 230/2007: Art. 35. -
(1) Pentru activitatea de administrare care include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie, asociaţia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru funcţia de administrator de imobile, fie poate încheia contract de administrare cu persoane juridice specializate şi autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori care au ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract