Sunt in plin proces de constituire a unei asociatii. Scopul acesteia este de a obtine venituri din 2% din venituri, bani folositi pt a sustine terapia copilului meu.
Va rog sa imi spuneti ce obligatii contabile si fiscale voi avea.
De asemenea apreciez si alte informatii care m-ar putea ajuta, avand in vedere ca nu am nicio experienta in Ong-uri.
Dupa ce veti termina cu inregistrarea asociatiei, inclusiv inregistrarea la finante, va trebui sa va cumparati un registru de casa si sa treceti acolo toate cheltuielile facute cu constituirea asociatiei. Tot in primele zile, dupa ce ati terminat si la finante, va puteti scoate o parte din banii din contul bancat al asociatiei si sa-i inregistrati si pe ei apoi in registrul de casa pe baza documentului bancar.
Deci pastrati documentele(facuri, chitante, bonuri fiscale) si le treceti in registrul de casa in data cand v-a iesit certificatul de inregistrare de la finante(registrul de casa il completati in dublu exemplar cu indigo).
Apoi in timpul anului, de cate ori aveti de facut cheltuieli pentru asociatie sau de cate ori aveti de incasat venituri in numerar(nu cele prin contul bancar), trebuie sa aveti grija sa treceti operatiunile de incasari si plati in registrul de casa la datele de pe documentele fiscale. Pentru incasari in numerar (nu prin banca) sa va achizitionati un chitantier.
Periodic, de preferat la inceputul fiecarui trimestru pentru trimestrul precedent, mergeti la banca si cereti extrasul de cont.
Toate actele contabile le pastrati intr-un registru pentru fiecare an.
In cursul anului 2013, daca nu aveti persoane angajate cu contract de munca sau colaboratori cu contracte civile, nu aveti de depus nicio declaratie.
La anul pana pe 25 februarie trebuie sa depuneti declaratia 101 si 392b si pana la la 25 martie bilantul. Declaratiile le semnati dumneavoastra in calitate de presedinte a asociatiei dar pentru completarea si semnarea bilantului trebuie sa apelati la un contabil autorizat membru CECCAR.
Pentru cazurile cand, pe langa campania de adunare de fonduri din 2%(care va consta din convingerea salariatilor si a celor care obtin venituri din activitati independente) veti obtine si sponsorizari in numerar sau in natura, trebuie sa incheiati contracte de sponsorizare.
" Scopul acesteia este de a obtine venituri din 2% din venituri, bani folositi pt a sustine terapia copilului meu."
Atentie la cum va fi formulat in Statut scopul, in niciun caz el nu poate fi la un ONG "obtinere de venituri" - asta poate fi doar la operatori economici, la ONG obtinerea de fonduri poate fi doar un MIJLOC pentru atinerea scopului si obiectivelor.
De asemenea, legea prevede ca un ONG se poate infiinta fie in beneficiu public sau comunitar, fie in cel personale NEPATROMONIAL al membrilor. Daca declarati in acte ca scopul ar fi obtinerea de BANI pentru o persoana pe care o aveti in intretinere, nu ar fi indeplinita nici conditia ca scopul sa ne NEPATRIMONIAL.
Deci, atentie la formularea din Statut a scopului asociatiei! Recomandabil unul mai general, si apoi in concret optat sa beneficieze o anumita persoana mai mult sau prioritar, dar sa nu reiasa ca organizatia e facuta cu dedicatie pentru aceasta...
Contabilitate ong
Andutzu14
Am infiintat recent un ONG - Club sportiv, inca nu am avut activitate si nu am retras banii din patrimoniul initial, dar de acum trebuie sa cumparam tot felul ... (vezi toată discuția)