avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 484 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Donatii \\"cash\\" catre ONG si acte contabile
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Donatii "cash" catre ONG si acte contabile

Va salut.

Va rog sa-mi spuneti daca o persoana fizica sau juridica poate face donatii cash, fara depunere in cont, catre un ONG - asociatie de protectia animalelor, bani care vor fi folositi pentru operatiuni de adoptii a animalelor (deparazitari, vaccinari, castrari, carnete de sanatate), mancare pentru animale, medicamente pentru animale etc. ?

Eu am urmatoarea dilema, cu privire la circuitul contabil al actelor: asociatia find proaspat infiintata, a primit donatii in numerar si inainte de constituire, au fost prieteni, rude care au decis sa dea sume de bani pe care asociatia sa le foloseasca in scopurile acesteia. Pot elibera chitante, pentru sumele respective, cu data ulterioara constiturii juridice a asociatiei?

De asemenea, membrii asociatiei au cheltuit, din buzunarul propriu, diverse sume pentru operatiunile expuse mai sus. Pot elibera chitanta unor prieteni, rude, care sunt salariati si pensionari, chiar daca nu au donat fizic nimic? Aceste operatiuni ar ajuta asociatia sa echilibreze balanta venituri/cheltuieli.


Multumesc.
Cel mai recent răspuns: barothiani , utilizator 19:20, 14 Iunie 2021
Singurele cheltuieli care se admit a fi facute inainte de a va inregistra juridic si fiscal, trecute in registrul de casa si in contabilitatea ong-ului sunt cele de constituire.
Inregistrarea in registrul de casa se face pe baza de chitanta dar dupa ce v-ati inregistrat fiscal (atat pentru venituri cat si pentru cheltuieli).
Va recomand sa folositi pentru venituri aceste doua conturi pentru acei bani primiti:
7311 Venituri din cotizatiile si taxele de inscriere ale membrilor
7312 Venituri din contributiile banesti sau in natura ale membrilor si simpatizantilor
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

Mai sunt cateva conturi pe care le puteti folosi:

7331 Venituri din donatii
7332 Venituri din sumele sau bunurile primite prin sponsorizare

Pentru sumele pe care le platiti cu titlu de donatie catre persoane fizice trebuie sa eliberati dispozitie de plata si sa intocmiti un contract de donatie (model pe care pot sa vi-l trimit pe mail).
Pentru sumele pe care le incasati cu titlu de donatie sau sponsorizare folositi chitante si intocmiti act de donatie (model pe care pot sa vi-l trimit pe mail).
Conturile folosite:
- 7331 si 7332 donatii sau sponsorizarii incasate in bani sau in bunuri.
- 6582 donatii sau sponzorizari platite in bani sau in bunuri.

Numai bine.

Va multumesc pentru raspunsuri dar, fiind profan in domeniul financiar contabil, va rog sa-mi spuneti la ce se refera notiunea de "cont", cu referire la aceste conturi enumerate de dvs. mai sus? Sunt formulare tipizate? In ce sens o asociatie se foloseste de aceste conturi?

Totusi, inca nu m-am lamurit cu echilibrul cheltuilei/venituri: daca asociatia are cheltuieli, in scopurile enuntate in Statut, pentru care a obtinut bonuri fiscale/chitante, cu sau fara facturi, dar nu are venituri din donatii sau sponsorizari (asociatia are doar patrimoniul initial, obligatoriu in momentul infiintarii), poate emite chitanta unor donatori, DUPA data cheltuielilor, in cazul in care donatorii fac donatii in numerar, fara depunere la banca? (adica doneaza bani in mana).
Deci bani puteti sa primiti in numerar pentru care le dati chitanta si prin contul bancar.
Trebuie sa aveti un registru de casa in care treceti incasarile (venituri sub forma de cotizatii ale membrilor ong sau ale simpatizabtilor, donatii si sponsorizari) si platile. In registrul de casa treceti si banii pe care-i scoateti din contul bancar (pe baza hartiei care o primiti de la banca) si apoi cu acesti bani puteti plati ce cumparati.
Completarea registrului de casa se face zilnic, atunci cand aveti documente (chitante, bonuri fiscale). Sa urmariti ca sa nu aveti niciodata soldul cu minus adica venituri - cheltuieli.
Primele inregistrari in registrul de casa le faceti cu ce ati cheltuit la inregistrarea asociatiei.
Pentru ca nu aveti experienta si pana va luati un contabil, sa tineti macar la zi registrul de casa, sa dati chitantele cand va intra bani si sa adunati/pastrati cu grija toate actele, chitante, facturi, bonuri.
Ultima modificare: Luni, 16 Decembrie 2013
george-neagu, moderator
Da, am reusit sa ne procuram un registru de casa, inca nu am completat nimic. Ca o regula generala, fiind la inceput, trebuie sa completam veniturile inaintea cheltuielilor, in acest registru? Iar datele calendaristice ale actelor doveditoare pentru venituri sa fie anterioare celor de pe cheltuieli?

Alte discuții în legătură

Functionare asociatie non-profit DreeaA DreeaA Buna ziua, Nici macar nu stiu cum sa formulez ca sa exprim cat mai clar asa ca o sa fiu directa si sincera. Am o frumusete de forma de cancer si nu mai ... (vezi toată discuția)
Putin ajutor contabilitate asociatie non-profit ContSters161538 ContSters161538 INFORMATII DESPRE ASOCIATIA NON PROFIT -asociatia nu are angajati -nu are activitate economica -cod caen 9499 SCOPUL ASOCIATIEI -strangerea de fonduri ... (vezi toată discuția)
Donatie catre asociatie de la membrii crishanganu75 crishanganu75 Care este posibilitatea ca un membru (simplu sau fondator) al unei asociatii sa faca donatie in bani ASOCIATIEI pentru sustinerea activitatilor proiectelor? ... (vezi toată discuția)