Nici macar nu stiu cum sa formulez ca sa exprim cat mai clar asa ca o sa fiu directa si sincera.
Am o frumusete de forma de cancer si nu mai putem suporta costurile tratamentului.
Asa ca am fost indrumati sa infiintam o asociatie non-profit ca sa putem primi sponsorizari.
Dilema mea este daca pot primi sponsorizare imediat ce este infiintata asociatia sau trebuie sa astept sfarsitul de an?
De asemenea, prin asocoatie pot deconta si cheltuielile de pana acum? pe baza facturilor bineinteles...
Va multumesc anticipat
Activitatea asociatiei (deci si activitatea de strangere de fonduri) poate incepe dupa ce ati terminat inregistrarea si la finante si ati primit numarul de inregistrare fiscala.
In prima zi veti putea sa inregistrati in registrul de casa doar platile facute la constituirea/inregistrarea asociatiei. Apoi incasarile si platile de dupa acea data. Altceva nimic nu se trece pe asociatie din platile facute inainte de inregistrarea fiscala.
radumititean
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
In principiu ati putea primi sponsorizari imediat dupa dobandirea personalitatii juridice, prin ramanerea definitiva a incheierii judecatoresti si inscrierea ei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, insa pana cand se obtine si inregistrarea fiscala (inca cateva zile, sau 1-2 saptamani, depinde de organul fiscal) pot fi probleme practice - nu aveti inca un cont bancar activ pentru incasari obisnuite, ca bancile cer certificatul de inregistrare fiscala, si pe facturi si chitante daca incasati numerar nu puteti trece un cod propriu de inregistrare fiscala ceea ce la poate crea probleme sponsorilor..... Asa ca recomandabil ar fi, aa cum vi s-a sugerat, sa incasati sponsorizari numai din momentul in care aveti si inregistrarea fiscala...
In virtutea capacitatii juridice anticipate puteti inregistra si deconta cheltuielile de infiintare, insa alte cheltuieli facute in interesul asociatiei inainte de dobandirea personalitatii juridice nu ar putea fi inregistrate si decontate de asociatie, chiar daca ar fi facute pe numele ei ca asociatie in curs de infiintare. Daca sunt pe alt nume ex. de persoana fizica, indirect se poate atinge un efect economic similar unei decontari in sensul ca de exemplu daca asociatia are scop caritabil / umanitar si acele cheltuieli sunt facute de un membru / beneficiar al ONG-ului i se poate face o donatie in bani, dar actele care ar dovedi ca acea persoana a facut acele cheltuieli nu ar fi documente justificative contabile in contabilitatea asociatiei, ci doar anexe la contractul de donatie / la un raport financiar in care beneficiarul ar dovedi ca a folosit suma pentru scopul in care a fost acordata, nu pentru altceva ex. excursie in Caraibe :-). In contabilitate ar fi ordinul de plata daca donatia se face bancar sau dispozitia de plata semnata de beneficiar daca banii i se dau numerar, si ambele cu referire la contractul de donatie ( care pana la 25.000 lei nu necesita forma autentica, pentru ca poate intra in categoria daruri manuale).