avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 413 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... HIV si legislatia cu privire la incadrarea medicilor ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

HIV si legislatia cu privire la incadrarea medicilor rezidenti

Buna ziua

Sunt student la medicina ultimul an, an in care ar trebui sa invat pentru examenul de rezidentiat, sa imi pot realiza cel mai mare vis, dar din nefericire in urma cu putin timp am aflat ca sunt seropozitiv. Am citit legislatia cu privire la incadrarea medicilor rezidenti si am constatat ca la depunerea dosarului la spitalul platitor se cere si testul HIV, desi pentru alte profesii aceste informatii sunt confidentiale. Sa inteleg ca nu mai exista nicio speranta pentru mine de a deveni medic? Sunt specializari in care contactul cu pacientul nu este necesar si nici nu se efectueaza manopere chirurgicale, deci riscul de contaminare ar fi zero. Desi in mod normal nu ar fi fost prima mea alegere, as dori sa stiu daca pot obtine un loc la Anatomie Patologica, Imagistica, Medicina de Laborator, profesii in care nu e necesar contactul cu pacientii. Stau si ma intreb daca as fi fost medic chirurg as fi avut dreptul sa refuz sa tratez un pacient seropozitiv? Nu, ar fi fost discriminare. As fi fost concediat pentru asta. Daca as fi operat un pacient seropozitiv si m-as fi infectat in timpul interventiei datorita unei intepaturi, as fi fost concediat? Ar fi trebuit sa ma reorientez profesional dupa cativa ani de munca? As fi foarte fericit sa primesc un raspuns benefic. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: CLAUDIU LASCOSCHI , Avocat 21:45, 31 August 2013
Este foarte greu sa primiti un raspuns benefic.
Daca exista riscul de a infesta alti pacienti nu cred ca veti putea castiga nici macar in justitie ca sa profesati decat acolo unde nu exista risc de contaminare.

Mergeti la minister ca sa va informati.