Buna ziua, daca vreau sa infiintez spre exemplu un centru de copiere, pot sa cumpar echipamentul personal si mai apoi sa deschid firma si sa folosesc echipamentul in cadrul firmei, in speta copiatorul, sau trebuie mai intai sa imi deschid firma si pe urma sa achizitionez echipamentul cu factura pe firma?
Puteti achizitiona echipamentul in nume personal, daca asta doriti. Pentru a-l folosi in cadrul activitatii societatii, este necesar un contract de comodat sau de inchiriere pentru bunurile respective. Daca optati pentru contract de comodat (folosinta gratuita), nu veti avea cheltuieli cu aceste echipamente. Daca optati pentru contract de inchiriere, chiria pe care o veti incasa de la firma va fi cheltuiala deductibila pe firma. Totodata, dvs., ca persoana fizica datorati impozit pe veniturile respective si contributii sociale.
Parerea mea este sa infiintati mai intai firma si apoi sa achizionati echipamentele, mai cu seama ca infiintarea unei societati comerciale dureaza doar cateva zile.