avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1130 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Somaj

Buna ziua, am o intrebare.
Sunt medic , in ultimii5 ani am avut contract cu spitalul pentru efectuarea de garzi platite( contract pe perioada nedeterminata),in primii 2 ani nu mi s-a retinut contributia pt somaj,in ceilalti 3 ani mi s-a retinut aceasta contributie, mentionez ca nu am avut alte venituri in aceasta perioada( nici salar) doar venitul din efectuarea de garzi ( din cite am inteles acest contract e un fel de contract de prestari servicii).As dorii sa aflu daca pot beneficia de somaj sau nu. De la spital mi s-a spus ca nu pot beneficia daca nu am contract de munca cu timp intreg si ca garzile platite mi se considera doar o ora muncita pe zi.
Mi se pare ciudat sa nu beneficiez de somaj daca mi s-a retinut din salar contributia pt somaj.
Va rog sa ma ajutati.Sper ca am fost destul de explicita.
Va mutumesc
Cel mai recent răspuns: Florean , utilizator 15:20, 9 Septembrie 2013
1. Din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca:

Art. 19. - În sistemul asigurãrilor pentru şomaj sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
a) persoanele care desfãşoarã activitãţi pe bazã de contract individual de muncã sau pe bazã de contract de muncã temporarã, în condiţiile legii, cu excepţia persoanelor care au calitatea de pensionari;
b) funcţionarii publici şi alte persoane care desfãşoarã activitãţi pe baza actului de numire;
c) persoanele care îşi desfãşoarã activitatea în funcţii elective sau care sunt numite în cadrul autoritãţii executive, legislative ori judecãtoreşti, pe durata mandatului;
d) soldaţii şi gradaţii voluntari; (abrogat de legea 250/2013)
e) persoanele care au raport de muncã în calitate de membru cooperator;