Buna ziua, am o intrebare.
Sunt medic , in ultimii5 ani am avut contract cu spitalul pentru efectuarea de garzi platite( contract pe perioada nedeterminata),in primii 2 ani nu mi s-a retinut contributia pt somaj,in ceilalti 3 ani mi s-a retinut aceasta contributie, mentionez ca nu am avut alte venituri in aceasta perioada( nici salar) doar venitul din efectuarea de garzi ( din cite am inteles acest contract e un fel de contract de prestari servicii).As dorii sa aflu daca pot beneficia de somaj sau nu. De la spital mi s-a spus ca nu pot beneficia daca nu am contract de munca cu timp intreg si ca garzile platite mi se considera doar o ora muncita pe zi.
Mi se pare ciudat sa nu beneficiez de somaj daca mi s-a retinut din salar contributia pt somaj.
Va rog sa ma ajutati.Sper ca am fost destul de explicita.
Va mutumesc
1. Din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca:
Art. 19. - În sistemul asigurãrilor pentru şomaj sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
a) persoanele care desfãşoarã activitãţi pe bazã de contract individual de muncã sau pe bazã de contract de muncã temporarã, în condiţiile legii, cu excepţia persoanelor care au calitatea de pensionari;
b) funcţionarii publici şi alte persoane care desfãşoarã activitãţi pe baza actului de numire;
c) persoanele care îşi desfãşoarã activitatea în funcţii elective sau care sunt numite în cadrul autoritãţii executive, legislative ori judecãtoreşti, pe durata mandatului;
d) soldaţii şi gradaţii voluntari; (abrogat de legea 250/2013)
e) persoanele care au raport de muncã în calitate de membru cooperator;
f) alte persoane care realizeaza venituri din activitati desfasurate potrivit legii si care nu se regasesc in una dintre situatiile prevazute la lit. a)-e), in conditiile in care pentru aceste persoane asupra veniturilor respective exista obligatia, potrivit legii, de plata a contributiei de asigurari pentru somaj.