avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... CUM SE CALCULEAZA CONCEDIUL MEDICAL 01
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

CUM SE CALCULEAZA CONCEDIUL MEDICAL 01

SUNT IN CONCEDIU MEDICAL DE PE DATA DE 26 IUNIE...SI AM CONTINUAT LUNA IULIE RESPECTIV AUGUST.PE LUNA IUNIE AM LUAT SALARIU IN JURUL LA 1000 DE LEI,PE LUNA IUNIE 1080 IAR P LUNA AUGUST 870...NELAMURIREA MEA ESTE DE CE DIFERENTELE ASTEA ASA DE MARI.CUM SE CALCULEAZA DE FAPT CM IN CONDITIILE IN CARE EU AM SALARIUL DE 1435 LEI..VA MULTUMESC
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 10:58, 11 Septembrie 2013
Pentru concediul medical se calculeaza o indemnizatie zilnica conform Art.73 din normele de aplicare a OUG nr.158/2005:

ART. 73
(1) Media zilnicã a bazei de calcul a indemnizaţiilor de asigurãri sociale de sãnãtate se determinã ca raport între suma veniturilor realizate în ultimele 6 luni, pe baza cãrora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii, şi numãrul total de zile pentru care s-a achitat contribuţia în aceastã perioadã, astfel:
Mzbci = Σ V: NTZ,
în care:
Mzbci = media zilnicã a bazei de calcul a indemnizaţiilor;
SUMÃ V = suma veniturilor din ultimele 6 luni, pe baza cãrora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii;
NTZ = numãrul total de zile lucrate din ultimele 6 luni, pe baza cãrora s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii.
Numãrul de zile pentru care s-a achitat contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii în aceastã perioadã nu poate fi mai mare decât numãrul zilelor lucrãtoare corespunzãtoare fiecãrei luni din perioada luatã în considerare pentru baza de calcul, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile ulterioare.

In cazul dvs.: