avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 500 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Delapidare
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Delapidare

Buna ziua,

Numele meu este Paul, am 26 de ani si lucrez ca agent vanzarii pt o campanie multinationala, problema este ca am sustras suma de 23500 lei, iar acum compania ma bagat in concediul dandu-mi termen ca in aceste 5 zile achitarea sumei. Nu mai am aceasta suma si doresc sa stiu care este fapta si sub ce articol din Codul penal fac parte. Mentionez ca este prima abatere si am dat toate informatiile companiei fiind totodata si foarte cooperativ cu aceasta.
contractul meu de munca expira pe 10.10.2013 iar in toata aceasta perioada am fost agent de rezerva si datorita unei probleme personale am fost nevoit a sustrage aceasta suma.
Sunt dispus sa achit aceasta suma intr-o perioada de timp respectiv in rate lunare dar compania nu-mi ofera acest drept.
Ultima modificare: Marți, 24 Septembrie 2013
chyvu_paul, utilizator
Pai...este delapidare asa cum ati spus...
Sfatul meu este sa va imprumutati din alta parte si sa achitati de urgenta paguba.
Nu sunteti in pozitia de a invoca plata in rate a prejudiciului.
Achitati in intregime acest prejudiciu si rugati-va sa nu fie sesizate organele de cercetare penala.

ART. 215^1
Delapidarea
Însuşirea, folosirea sau traficarea, de către un funcţionar, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează, se pedepsesc cu închisoare de la unu la 15 ani.
În cazul în care delapidarea a avut consecinţe deosebit de grave, pedeapsa este închisoarea de la 10 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi.
Ca si curiozitate personala, ce inseamna consecinte deosebit de grave, ca din cate vad pedepsele sunt mult mai mari pt asa ceva. nu cumva diferentele pot fi extrem de periculos de subiective?