Pe baza unui contract s-a dezvoltat o aplicatie software. Livrarea primei versiuni s-a efectuat in termen, dar de aici incolo au inceput problemele (intarzierile).
Persoanele care trebuiau sa testeze aplicatia au tot intarziat acest lucru, colaborarea cu acestea a fost de cea mai proasta calitate, iar feedback-ul primit a fost limitat (nu au dat detalii despre prblema descoperita, doar spuneau "nu functioneaza cum trebuie").
Acum, cand in sfarsit s-a ajuns la ce dorea clientul, intampin probleme in ceea ce priveste nivelul platii sumei ramase de achitat - clientul cere penalizari (conform contract), dar nu tine seama de intarzierile cauzate de echipa sa.
In contract la "Termene de livrare si Conditii de plata", la partea de penalizari este trecut "ACHIZITORUL este indreptatit sa perceapa penalizari in cuantum de 0,5%
din pretul total al aplicatiei si /sau serviciilor nelivrate, pentru fiecare zi de intarziere." Ce se intelege de aici? Penalizarea se aplica la total suma contract sau la suma ramasa neachitata?
Cum intarzierile cauzate de angajatii clientului se ridica la mai mult din perioada de intarziere, care este metoda calcularii corecte a penalizarii?
Contractul a fost semnat in Noiembrie 2012 cu termen de livrare 10 Martie 2013. Livrararea primei versiuni s-a efectuat pe data de 6 Martie 2013.
E o formulare nefericita a modului de percepere a penalitatilor. Trebuia sa va sesizati inainte de semnarea contractului.... acum achizitorul poate sa ceara procent din ce crede el de cuviinta.
Incercati sa rezolvati pe cale amiabila, atata vreme cat nu aveti o modalitate clara de calcul al penalitatilor in contract nu se poate spune care metoda este corecta.