uleiamihaela a scris:
Ma confrunt si eu cu o problema privind pensionarea, pentru ca am pierdut cartea de munca in original.
Am depus la casa de pensii sector 3 dosarul de pensionare de invaliditate cu copie dupa cartea de munca si adeverinte de vechime de la toti angajatorii mai putin un angajator care mi-a raspuns ca arhiva s-a distrus si nu poate sa-mi reconstituie datele financiare relevante pentru solicitarea mea.
Casa locală de pensii a procedat aşa cum este legal să procedeze.
Dvs. nu puteţi depune ce documente doriţi dvs. la casa de pensii. Ele sunt prevăzute la art. 76 din HG nr. 257/2011. Nu puteţi depune doar o parte din adeverinţele de vechime şi o copie ca carnetului de muncă, în completare, pentru simplul motiv că legea nu vă permite să procedaţi aşa. Pentru cererea privind acordarea pensiei pe care aţi depus-o acum nu puteţi primi altceva decât o decizie de respingere.
În HG nr. 257/2011 se prevede foarte clar că beneficiarii depun carnetul de muncă în original
şi în copie. Deocamdată această legislaţie nu a fost modificată, aşa că scanarea carnetului dvs. de muncă nu are nicio relevanţă. Ceea ce trebuie să faceţi acum este să declaraţi carnetul de muncă pierdut. Nu se depun adeverinţe de vechime pentru perioadele lucrate atâta vreme cât nu s-a declarat pierdut carnetul de muncă.