Am cerut administratiei financiare un certificat de rezidenta fiscala pentru anul 2011. Aveam in 2011 o carte de rezidenta cu drepturi depline ca cetatean strain, apoi in martie 2011 am obtiut cetatenia. Adm. financiara refuza sa imi elibereze acest certificat motivand ca nu aram cetatean roman. Eu in lege am gasit urmatoarele:
ART. 7 Definiţii ale termenilor comuni
(1) În înţelesul prezentului cod, cu excepţia titlului VI, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
[...]
22. persoană fizică nerezidentă - orice persoană fizică care nu este persoană fizică rezidentă;
23. persoană fizică rezidentă - orice persoană fizică ce îndeplineşte cel puţin una dintre următoarele condiţii:
a) are domiciliul în România;
b) centrul intereselor vitale ale persoanei este amplasat în România;
c) este prezentă în România pentru o perioadă sau mai multe perioade ce depăşesc în total 183 de zile, pe parcursul oricărui interval de 12 luni consecutive, care se încheie în anul calendaristic vizat;
d) este cetăţean român care lucrează în străinătate, ca funcţionar sau angajat al României într-un stat străin.
Prin excepţie de la prevederile lit. a) - d), nu este persoană fizică rezidentă un cetăţean străin cu statut diplomatic sau consular în România, un cetăţean străin care este funcţionar ori angajat al unui organism internaţional şi interguvernamental înregistrat în România, un cetăţean străin care este funcţionar sau angajat al unui stat străin în România şi nici membrii familiilor acestora;
[...]
Cum pot proceda, unde ma pot adresa ? Il pot obtine sa nu?
Cartea de rezidenta este una.
Certificatul de rezidenta atesta ca in RO aveti stabilita rezidenta fiscala ( adica platiti impozite pe unde aveti activitati , ex: Spania, germania etc) dar toate se aduna in RO si aici se calculeaza impozitul final.