Presedintele asociatiei a contractat o lucrare rapida cu o firma iar avansul a fost platit de doi proprietari, pentru care firma de constructii a emis o chitanta in numele asociatiei, in paranteza fiind scris numele celor doi proprietari(prin).
Suma platita a fost mult mai mare decat le-ar fi revenit proprietarilor respectivi prin repartizarea cheltuielilor.
Administratorul zice ca nu stie cum sa restituie banii proprietarilor, ca trebuia mai intai sa incaseze banii de la cei doi (inca n-a emis alta chitanta in chitantier de la acea data, adica ieri ), dar dupa ce-i incaseaza cu chitanta, nu stie cum sa-i restituie, ca din discutia cu cenzorul, aceste sume reprezinta un fond de reparatii si nu se mai pot restitui dupa incasarea banilor de la ceilalti proprietari si achitarea lucrarii.
- Exista posibilitatea ca cei doi proprietari initiali care au venit cu suma mare sa imprumute asociatia ( cumva cu dispozitie de incasare si plata), sau cum ar trebui sa procedeze? va multumesc anticipat
In situatia in care asociatia de proprietari a inteles sa achite avansul prin suma avansata de catre cei 2 proprtari,posibil sa existe o convenrie intre parti
Asociatia de proprietari are posibilitatea sa acopere c/v avans,stornand celor 2 proprietari c/v intretinere lunara
Se poate consemna intr-un proces verbal ca banii platiti de cei doi proprietari nu au fost luati din casieria asociatiei, chiar daca chitanta este emisa pe numele asociatiei si sa se restituie banii cu dispozitie de plata.
In fond, documentele trebuie sa inregistreze ce s-a intamplat in realitate.
Se procedeaza astfel:
- faceti un "contract de imprumut" intre asociatie, pe de o parte, si cei doi proprietari (cu nume si CI), pe de alta parte, in care se specifica in ce conditii, ce sume si pentru cat timp au fost imprumutate si cand se vor inapoia. Emiteti chitante si le dati celor doi (cu specificarea ca este imprumut, avans lucare). In registrul de casa sumele se inregistreaza la Intrari.
- cand s-au strans banii de la locatari pentru lucrare se emit doua dispozitii de plata pentru cei doi, cu sumele imprumutate initial. Se ataseaza contractului de imprumut. Dispozitiile de plata sunt semnate (ca au primit banii inapoi) de cei doi proprietari. In registrul de casa se inregistreaza la Iesiri.
In rest, repartizarea sumei pentru lucrare se face normal, inclusiv celor doi locatari si va fi platita de acestia asa cum platesc si vecinii lor.
S-ar putea face si prin compensare, dar manevra, nu neaparat mai complicata, dar ar trebui facuta cu mai multa atentie, existand riscul erorilor.