avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1646 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie crestere copil

Stimati domni,

Sunt interesata de subiectul indemnizatie crestere copil. Sunt studenta in anul 3 la UTCB, sunt angajata de 1 luna si sunt insarcinata in luna a 3-a. In momentul in care nasc indemnizatia se va acorda in functie de statutul de studenta sau de salariul primit???

In ultimele 12 luni sunt cu vechime la stat, adica sunt studenta, dar, de-o luna sunt si angajata pana in luna a 7-a, a 8-a de sarcina cand voi intra in concediu de maternitate. Indemnizatia o voi primi de 600 ron sau 85% din salariu (in conditiile in care in momentul nasterii voi avea 7-8 luni de munca, nu 12)???

Mentionez ca nu am carte deschisa decat de-o luna pt ca nu am mai lucrat inainte. 85% din salariu e mai mare decat 600 ron de la stat.

Astept raspunsul dvoastra cu nerabdare.

Cu stima,

Dana
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:48, 20 Octombrie 2013
1. Veti beneficia de concediu crestere copil (CCC) si indemnizatia aferenta daca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) aveti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate (studenta la zi, concedii medicale, concediu de maternitate etc.).

2. In cazul dvs. cele 12 luni vor fi formate din luni in care ati fost studenta la zi, luni in care ati avut venituri din salarii si luni in care ati avut venituri din conecdii medicale sau conceiu de sarcina

3. - Indemnizatia pentru CCC este de 85% din media veniturilor nete pe cele 12 luni eligibile.
- Suma veniturile nete din salarii, pe cele 7-8 luni, se imparte la 12, se inmulteste cu 85% si daca rezulta o suma mai mica de 600 lei se acorda o indemnizatie de 600 lei.