avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 573 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensie de urmas+salariu
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensie de urmas+salariu

Buna ziua...sunt studenta anul II la o facultate privata din Bucuresti si primesc pensie de urmas din 2008 si acum as dori sa ma angajez...Am citit in mai multe locuri ca din 2011 s-a dat o lege prin care se poate cumula pensia de urmas cu salariul...vreau sa-mi spuneti sigur care este adevarul ca nu as vrea sa ma trezesc peste un timp ca trebuie sa dau bani inapoi....O zi buna va doresc!!!
Cel mai recent răspuns: Mihailmarinela , utilizator 00:10, 18 Octombrie 2022
1. Incepand cu data de 01.01.2011 a intrat in vigoare Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice care nu mai conditioneaza cumulul pensiei de urmas de un anumit cuantum maxim al unui venit profesional.

2. Ca urmare puteti cumula pensia de urmas cu orice alt venit profesional (din prestarea unei activitati) indiferent de marimea acestui venit.

3. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani;
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
...

Art. 118
(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limita de varsta;
b) nevazatorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum si copiii, pensionari de urmas, incadrati in gradul III de invaliditate;
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).
...

BIU"
As dori sa întreb pt băiatul meu care e student la master și are pensie de urmaș după tatăl sau. De curând s a angajat,mai are dreptul de pensie de urmaș?