Buna seara. Am urmatoare problema: in Decembrie 2011 am facut abonament la telefonie mobila ca sa imi iau telefon pe durata minima de 2 ani. (dec 2013). In martie 2013 ma suna un operator de la telefonie sa imi faca o super oferta cu multe minute ( vreo 100 ron), am acceptato( nu mai tin minte daca mi-o zis ca imi prelungeste perioada contractuala cu inca 2 ani). Asta o fost dupa ce in toamna 2012, aveam facturi de peste 150 ron ( toti care ma sunau erau in alte retele). Am fost azi la cei de la telefonie sa le zic ca vreo sa reziliez contractul incepand cu decembrie 2013. Cei de acolo o zis ca pot rezilia DAR, va trebui sa platesc 200 euro despagubiri ca inchid contractul mai devreme de martie 2015 ( oferta aia care mi-au facuto o prelungit contractul cu 2 ani). Mentionez ca nu am semnat niciun act in legatura cu oferta aceea a lor din martie. Am semnat doar contractul din dec 2011 cu oferta de Abonament promotional Mega 8 euro pe luna, pe o perioada minima de 24 luni. ( asa scrie in CCP Partea I)
Uite ce scrie in contract la final:" Prezentul Contract se incheie pe durata nedeterminata, dar nu mai mica de 1 an ( durata minima), daca o alta durata minima nu este specificata express in CCP Partea I sau in oferta promotionala acceptata de Client."
Mentionez ca nu mi-au dat timp sa ma gandesc atunci cand am fost sunat de ei in martie in legatura cu oferta de 100 ron. In contract nu scrie exact ce suma sa platesc drept despagubire.
Este legal ceea ce imi cer ei?
Buna seara.
Orice solicitare de reziliere contract inainte de termenul stipulat pe contract reprezinta incalcarea clauzelor contractuale, implicit obligarea la plata a unor taxe de reziliere. Toate aceste informatii sunt stipulate in contractul semnat initial.
Daca ati avut o discutie cu un operator de la serviciul clienti, aceasta a fost cu siguranta inregistrata si ei pot opera oricand modificari asupra contractului cata vreme v-ati dat acordul.
Este foarte probabil sa fi prelungit cu inca 2 ani contractul initial, folosind punctele de fidelitate acumulate pentru perioada contractuala pana la acel moment, puncte disponibile pentru una dintre urmatoarele variante, acordate numai in cazul prelungirii de contract pentru o perioada minima de 12 sau 24 luni:
-reducere la un nou telefon;
-reducere la factura pentru un numar determinat de luni;
-acordare mai multe minute nationale/internationale.
inainte de toate faceti o sesizare la protectia consumatorului, relatati situatia in fapt.
in princiupiu operatorul de telefonie nu renunta la contract pana nu-i platiti despagubirile, instanta de judecata fiind singura care se poate pronunta in cauza dvs.
acum depinde de dvs. ce doriti sa faceti.