Parintii elevilor unei clase au infiintat o asociatie neguvernamentala in scopul imbunatatirii calitatii actului educational, deci fara a desfasura vreo activitate economica(nonprofit). Asociatia se regaseste pe site-ul ANAF, iar mie imi revine sarcina sa ma ocup de contabilitatea acesteia. Incasarile sunt din cotizatiile parintilor din directionarea a 2% din impozitul pe venit iar platile sunt catre diverse bunuri necesare procesului de invatare(copiator, calculator, tabla cadouri de Mos Craciun etc.). Intrebarea mea vizeaza evidenta contabila care trebuie condusa la nivelul acestei structuri: este necesar un registru de incasari-plati si probabil ca la fiecare sfarsit de an se intocmeste bilant? Orice idee imi este de folos...
2% ii veti primi de la administratia financiara prin transfer in cont. pentru restul veniturilor ar trebui sa emiteti chitanta.
Eventual folositi un sistem de donatii online direct in cont pentru a scuti eliberarea chitantelor.
Organizatia depune declaratiile fiscale anual. Aici nu prea stiu. Si eu sunt in cautarea unui contabil de ONG, si organizatia pe care o reprezint fiind la inceput de drum :)
Din ce scrieti inteleg ca nu sunteti contabil. Cum legea obliga ONG-ul sa tina contabilitate in partida dubla, ar trebui sa va gasiti un contabil, chair daca el doar va va sfatui ce si cum si tot Dvs. veti tine in mod curent contabilitatea, din moment ce sunt operatii putine si simple si de un numar limitat de tipuri.....
Trebuie sa tineti contabilitatea in partida dubla si sa folositi planul de conturi specific ong.
La incasarea cotizatiilor de la membrii sau a altor contributii folositi chitantierul,
Completati zilnic registrul de casa daca aveti incasari de cotizatii de la membrii asociatiei sau alte sume reprezentand contributii ale membrilor sau sponsorizari si platile pentru ce ati achizitonat.
Cereti si de la banca extrasul de cont.
E recomandat ca la semestru sa va intocmiti o balanta.
La finale anului se intocmeste bilantul de catre un contabil autorizat membru CECCAR.
Aveti de depus pana pe 25 martie 2014 declaratia 101 anul 2013.
Asociatia spunea ca nu desfasoara activitati economice. Prin urmare si in vectorul fiscal nu se va inregistra ca platitor de impozit pe profit. Atunci de ce ar trebui sa depuna declaratia 101? Pe ce va bazati afirmatia?
Obligatii ong
Maria00
Buna ziua
Sunt in plin proces de constituire a unei asociatii. Scopul acesteia este de a obtine venituri din 2% din venituri, bani folositi pt a sustine ... (vezi toată discuția)