avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 586 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... PFA abilitat in domeniul SSM
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

PFA abilitat in domeniul SSM

Ma intereseaza daca se poate sa obtin abilitarea in domeniul SSM doar pe baza unei adeverinte sau a fisei postului. Am vechime de 4 ani in domeniul SSM dar pe cartea mea de munca scrie altceva, ca inspector ssm am fost numita ulterior dar in cartea de munca nu mi s-a trecut (asta o faceam pe langa meseria mea de baza) Am vre-o sansa ca peste un an sa-mi pot deschide PFA atestat de ITM
Cel mai recent răspuns: inspectorSSM , utilizator 22:10, 12 Noiembrie 2013
Daca aveti vechime de 4 ani, inseamna ca nu va sunt straine Normele metodologice de aplicare a legii 319/2006 a securitatii si santatii in munca.Aceste Norme reglementeaza procedura de abilitare (nu atestare) a serviciilor externe de prevenire si protectie. Astfel:
Art. 37. - (1) În vederea abilitării pentru activităţile de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, solicitanţii vor transmite un dosar care va cuprinde următoarele documente:
a) cerere de abilitare pentru servicii externe de prevenire şi protecţie, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 8;
b) opisul documentelor din dosar;
c) copie de pe certificatul de înregistrare la registrul comerţului, care să conţină codul CAENcorespunzător activităţii pentru care se abilitează, şi, după caz, copie de pe actul constitutiv;
d) lista cu personalul care va desfăşura activităţi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
e) copii ale documentelor care atestă pregătirea profesională şi nivelul de pregătire, potrivit prevederilor art. 31 şi 32, a personalului care va desfăşura activităţi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
f) curriculum vitae pentru personalul care va desfăşura activităţile de prevenire şi protecţie;
g) copii ale documentelor care atestă vechimea de cel puţin 5 ani în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, pentru conducătorul serviciului extern de prevenire şi protecţie;
h) memoriu de prezentare, din care să rezulte mijloacele materiale şi resursele umane de care dispun;
i) copii ale deciziei de numire şi contractului individual de muncă, pe perioadă nedeterminată, pentru conducătorul serviciului extern de prevenire şi protecţie;
j) copii ale contractelor individuale de muncă ale personalului de execuţie din serviciul extern de prevenire şi protecţie;
k) declaraţii ale personalului serviciului extern de prevenire şi protecţie privind păstrarea confidenţialităţii, în timpul şi după încetarea desfăşurării activităţilor de prevenire şi protecţie, asupra informaţiilor la care are acces.
Art. 31. - Serviciul extern de prevenire şi protecţie trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
a) să dispună de personal cu capacitate profesională adecvată şi de mijloacele materiale necesare pentru a-şi desfăşura activitatea;
b) să fie abilitat de Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire şi protecţie şi de avizare a documentaţiilor cu caracter tehnic de informare şi instruire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, în conformitate cu procedura stabilită la art. 35-45.
Art. 32. - (1) Serviciul extern de prevenire şi protecţie trebuie să fie format din lucrători care îndeplinesc cel puţin cerinţele prevăzute la art. 49 şi, după caz, alţi lucrători.
___________
Alineatul (1) a fost modificat prin punctul 3. din Hotărâre nr. 1242/2011 începând cu 27.12.2011.

(2) Conducătorul serviciului extern de prevenire şi protecţie trebuie să îndeplinească cerinţele prevăzute la art. 50.
___________
Alineatul (2) a fost modificat prin punctul 3. din Hotărâre nr. 1242/2011 începând cu 27.12.2011.

(3) În cazul în care serviciul extern de prevenire şi protecţie este format dintr-o singură persoană, aceasta trebuie să îndeplinească cerinţele prevăzute la art. 50.
Art. 50. - (1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului superior, care trebuie îndeplinite în mod cumulativ, sunt următoarele:
a) absolvirea, în domeniile fundamentale: ştiinţe inginereşti, ştiinţe agricole şi silvice, cu diplomă de licenţă sau echivalentă, a ciclului I de studii universitare, studii universitare de licenţă, ori a studiilor universitare de lungă durată sau absolvirea cu diplomă de absolvire a studiilor universitare de scurtă durată;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore;
c) absolvirea cu diplomă sau certificat de absolvire, după caz, a unui program de învăţământ postuniversitar în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată de cel puţin 180 de ore.
(2) Îndeplinirea cerinţelor prevăzute la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatele de absolvire a cursurilor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c).
(3) Cerinţa minimă prevăzută la alin. (1) lit. b) şi c) este considerată îndeplinită şi în situaţia în care persoana a obţinut o diplomă de master sau doctorat în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Legea am citit-o, o am si eu, merci, dar tot nu sunt lamurita, din aceasta cauza am apelat la acest site. Cursul postuniversitar inca nu l-am facut si nici nu l-as face acum daca nu se poate ca in urmatorul an sa fac un PFA abilitat.
Merci!
Scrieti: ".... Am vechime de 4 ani in domeniul SSM dar pe cartea mea de munca scrie altceva, ca inspector ssm am fost numita ulterior dar in cartea de munca nu mi s-a trecut (asta o faceam pe langa meseria mea de baza)....."
In prezent, conform afirmatiei dvs. de mai sus, NU indepliniti conditia mentionata la art.37al.(1) lit.g) daca veti prezenta ca document carnetul de munca.
Trebuie avuta in vedere si perioada in care ati efectuat unele activitati ssm, in prezent carnetul de munca fiind inlocuit cu REVISAL.
Cum angajatorul nu a mentionat in carnetul dvs. de munca meseria de inspector ssm, nu vad cum ar putea emite o adeverinta din care sa rezulte ca in perioada .... ati desfasurat activitate de inspector ssm, in special in conditiile in care spuneti ca activitatea de ssm era pe langa meseria de baza.
Fisa dvs. de post, in acest caz, nu poate contine toate activitatile pe care trebuie sa le desfasoare lucratorul desemnat cu activitati de prevenire si protectie in domeniul ssm conform NM de aplicare a legii ssm nr. 319/ 2006, aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, art.15.
Ca sa efectuati in mod legal, activitati de prevenire si protectie in domeniul ssm trebuia sa aveti deja efectuat cursul de perfectionare de 80 de ore si sa detineti o diploma in acest sens, emisa de catre Ministerul muncii.
Cursul postuniversitar de 6 luni, la o facultate cu profil ssm, nu il puteti urma decat daca ati efectuat in prealabil cursul de perfectionare de 80 de ore.
Nu aveti nevoie de cursuri de perfectionare daca ati absolvit cu diploma o facultate cu profil ssm si/ sau aveti un master in domeniul ssm.
Nu m-ati inteles, cursul de 80 de ore il detin din 2007 si dupa absolvire am si inceput ca lucrator desemnat in cadrul companiei, din pacate in acea perioada era inca valabila cartea de munca.
Sa inteleg ca o alta "portita" nu ar fi, singura mea posibilitate e sa lucrez cu CIM ?
gigipopa a aratat ca in acest moment dumneavoastra desfasurati activitatea de SSM fara indeplinirea conditiilor legale. Legat direct de ceea ce va intereseaza, daca angajatorul va elibereaza o adeverinta din care sa rezulte ca ati desfasurat activitati in SSM minim 5 ani, atunci e ok.

Alte discuții în legătură

Buna ziua doresc sa urmez un curs inspector ssm si as dori sa ... armand_1967 armand_1967 Buna ziua Doresc sa urmez un curs inspector SSM si as dori sa stiu, inainte de a urma respectivul curs, daca, dupa absolvirea acestui curs, am posibilitatea ... (vezi toată discuția)
Infiintare firma ssm Boris_B Boris_B Buna ziua, In cazul in care urmez un curs ptr inspector protectia muncii, dupa finalizarea acetuia pot infiinta o sc. comerciala cu domeniul de activitate ... (vezi toată discuția)
Servicii externe ssm floriontehnic floriontehnic Care este diferenta dintre conducatorul unui serviciu intern de prevenire si protectie si conducatorul unui serviciu extern? multumesc! (vezi toată discuția)