As dori sa stiu ce presupune infiintarea unui PFA pentru un cetatean strain (din UE), care ar fi pasii si ce conditii ar trebui sa indeplineasca si ce impozite plateste un PFA? Este platitor de TVA?
Va multumesc!
Florin Crutan
CONDITII:
- Are împlinit vârsta de 18 ani;
- Nu a săvârşit fapte sancţionate de legile financiare, vamale şi cele care privesc disciplina financiar-fiscală, de natura celor care se înscriu în cazierul fiscal;
- Are un sediu profesional declarat (deţine un drept de folosinţă asupra imobilului la adresa căruia acesta este declarat); Desfăşurarea activităţilor economice prin intermediul unui sediu permanent de către cetăţenii altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European se realizează cu respectarea reglementărilor în vigoare privind sediul permanent.
- Declară pe propria răspundere că îndeplineste condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi al protecţiei muncii.
Depune cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării la registrul comerţului de pe lângă tribunalul din judeţul în care îşi stabileşte sediul profesional, la care se adauga urmatoarele:
- cartea de identitate sau paşaportul - fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul;
- documentul care să ateste drepturile de folosinţă asupra sediului profesional (exemplu: contract de închiriere, comodat, certificat de moştenitor, contract de vânzare-cumpărare, declaraţie de luare în spaţiu sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă etc). - copie legalizată;
- declaraţie pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii;
- fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă pregătirea profesională, daca este cazul;
- fotocopii certificate olograf de pe documentele care atestă experienţa profesională, dacă este cazul.
Pregătirea sau experienţa profesională se atestă cu documente ca: diploma, certificatul sau adeverinţa, prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ, certificatul de competenţă profesională, cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului etc.
PFA sunt plătitoare de impozit pe venit în condiţiile prevăzute Legea Nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Încă un aspect important pe care am uitat să îl menţionez:
Art. 37 din ordonanţa de urgenţă nr. 44/2008 spune asa:
<< Art. 37. - (1) Persoanele fizice prevăzute la art. 3 alin. (1), care desfăşoară o activitate economică autorizată şi recunoscută într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European, în forme similare cu cele prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, pot fi autorizate să desfăşoare pe teritoriul României aceleaşi tipuri de activităţi pentru care au fost autorizate în acel alt stat, cu respectarea dispoziţiilor art. 1 şi 3.
(2) În cazul prevăzut la alin. (1), cererea de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării este de competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunalul în raza căruia a fost ales şi declarat sediul profesional.
(3) Cererea va fi însoţită de următoarele acte:
a) carte de identitate sau paşaport al solicitantului - fotocopie şi traducere în limba română, certificate olograf;
b) documentaţia care atestă funcţionarea legală, obţinută în celalalt stat al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European -fotocopie şi traducere în limba română, certificate olograf. >>
<< Art. 3. - (1) În temeiul dreptului la liberă iniţiativă, al dreptului la liberă asociere şi al dreptului de stabilire, orice persoană fizică, cetăţean român sau cetăţean al unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spaţiului Economic European, poate desfăşura activităţi economice pe teritoriul României, în condiţiile prevăzute de lege. >>