Buna ziua,
as dori sa stiu,
daca o persoana juridica, ce detine casa de marcat electronica are voie sa emita chitanta pe persoana fizica atunci cand aceasta plateste ulterior datei de facturare.
Persoana fizica ,in acest caz este obligat sa plateasca doar prin banca.?Pentru ca din cate stiu uletrior nu se poate da bon fiscal.
Este important daca domeniul de activitate al persoanei juridice este cu ridicata sau cu amanuntul?
Care este cea mai corecta modalitate de incasare a facturii si daca se poate sa imi dat si o ordonanta de guvern.
Va multumesc
Inteleg ca acea persoana juridica desfasoara activitate de comert cu amanuntul.In acest caz,conform art.1 si 2 din OG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,este obligatoriu sa se elibereze bon fiscal. La solicitarea clientilor,utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala. Deci nu elibereaza intai factura si apoi plata se face prin alte mijloace.
Din punct de vedere al activitatii, cu ridicata sau cu amanuntul,la activitatea cu ridicata se emit facturile si apoi se efectueaza plata,cu chitanta,bon fiscal sau prin banca. Si in acest caz pentru populatie se utilizeaza factura si bonul fiscal.
imi cer scuze dar nu am inteles.
Deci eu , persoana juridica. emit azi o factura si clientul persoana fizica o plateste peste 3 zile cash. Eu pot sa ii fac chitanta de mana sau sunt obligat sa incasez prin banca?( din cauza casei de marcat electronice). Bon fiscal nu pot sa dau dupa 3 zile de la emitere.
Dupa cum am mentionat si in raspunsul anterior,nu trebuia sa emiteti factura la un client persoana fizica fara ca acesta sa fi achitat marfa in baza bonului fiscal. Daca ati emis totusi factura,taiati chitanta dintr-un carnet numerorat,ale caror numere au fost stabilite prin decizia administratorului la inceputul anului. Acest mod de lucru nu este insa corect in comertul cu amanuntul. Raportul de gestiune se completeaza la iesire cu Z-tul zilnic al casei de marcat,nu si cu facturi emise si neancasate in aceiasi zi. Cum veti evidentia in raportul de gestiune incasarea efectuata cu chitanta ???
eu nu am inteles. Cum adica nu trebuie sa emit factura unui client care cumpara ceva de la mine si imi plateste peste 60 zile de exemplu. Pai cum altfel sa inregistrez vanzarea. Problema este la incasare nu la vanzare. Dupa 60 zile cum sa mai emit bon, corect ar fi sa emit chitanta dar cine mai stie ce este corect ca daca te duci la ANAF si intrebi dau din umeri ca nici ei nu stiu.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.