Daca societatea este autorizata pentru comertul cu ridicata nu aveti voie sa vindeti bunuri catre persoane fizice (neinregistrate fiscal) .
La art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale - republicata, cu modificarile si completarile ulterioare - se arata:
"(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."
Pentru vanzarea catre PF, se creeaza un punct de lucru separat , o alta gestiune , nu se amesteca gestiunea cu ridicata de gestiunea cu amanuntul.
Asadar, dvs, la locul de livrare al bunurilor catre persoane fizice, trebuie sa aveti casa de marcat si sa emiteti bon fiscal, nu chitanta. In cazul in care clientul solicita, acestuia i se va elibera si factura, pe care se mentioneaza "incasata cu bon fiscal nr... din data de....", cu respectarea Legii 70/2015, privind plafoanele maxime de incasari si plati in numerar . Daca aveti valori mari, se elibereaza factura , care se poate achita cu bon fiscal in limita plafonului , apoi partial prin circuitul bancar sau in totalitate .
Buna ziua,
Am fost ieri la ANAF si am intrebat. Mi s-a raspuns ca pot vinde la persoane fizice (ex:dezvoltatori) cu factura si sa fie achitata prin banca.
Acum citesc ce imi spuneti dvs si iar nu mi-e clar. Inteleg de la dvs ca eu trebuie sa verific persoanele fizice daca sunt sau nu inregistrate fiscal pt a-i putea vinde marfa?? Multumesc!