avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 941 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Am fost internata in spital si acum sunt in concediu ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Am fost internata in spital si acum sunt in concediu medical iar societatea unde lucrez a angajat o persoana in locul meu

buna seara am si eu o intrebare daca ma puteti ajuta.am fost internata in spital si acum sunt in concediu medical iar societatea unde lucrez a angajat o persoana in locul meu.cu mine ce se va intampla cand mi se termina concediul medical?are dreptul sa imi desfaca contractu de munca?multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:11, 15 Noiembrie 2013
Nu au dreptul sa va desfaca contractul de munca in timpul concediului medical. Poate au angajat doar pe perioada in care lipsiti.
Pe durata incapacitatii temporare de munca, stabilita prin certificat medical conform legii , nu va pot concedia decat pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare, a falimentului sau a dizolvarii angajatorului, in conditiile legii.

Art.60 C.mun.
(1) Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa:
a) pe durata incapacitatii temporare de munca, stabilita prin certificat medical conform legii;
......
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica in cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare, a falimentului sau a dizolvarii angajatorului, in conditiile legii.


Pe perioada cat sunteti in concediu medical, angajator poate angaja o alta persoana in locul dvs.
Art. 83 C.mun.
Contractul individual de munca poate fi incheiat pentru o durata determinata numai in urmatoarele cazuri:
a) inlocuirea unui salariat in cazul suspendarii contractului sau de munca, cu exceptia situatiei in care acel salariat participa la greva;
...

Art. 50 C.mun.
Contractul individual de munca se suspenda de drept in urmatoarele situatii:
...