avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 837 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Fondul de rulment in asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Fondul de rulment in asociatia de proprietari

VA ROG SA MA LAMURITI:La infintarea asociatie de locatari s-a constituit un fond de rulment care reprezenta media cheltuielilor la intretinere a 12 luni dintr-un an. s-a facut totalul cheltuielilorla intr. pe 12 luni si s-a inpartit la 12.Acesti bani acopereau cheltuielile unei luni in cazul ca nu-mi acitam sumele la timp. Dupa depasirea celor 30 de zile se percepeau penalitati la sumele restante.In momentul de fata pe lista cu cheltuieli apare tiparit data afisarii si data scadenta care cuprinde 20 de zile de cele mai multe ori.Ori dupa cate stiu furnizorii emit facturi care au o data scadenta de 30 de zile.Sa zicem ca de la data primiri facturii pana la terminare calculari trec10 zile. Administratorul trebuie sa-mi incaseze aceste cheltuieli fara a-mi calcula penalitati in perioada a 30 de zile -fondulde rulment +20 de zile perioada ramasa in urma calcularii-deci dupa 50 de zile.Se calculeaza penalitati dupa data scadenta fara a mai tine cont de fondul de rulment. In acest fel se incaseaza de la toti locatarii fie cu cheltuilile la zi cat si de la restantieri sume de bani necuvenite asociatiei.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 17:55, 20 Noiembrie 2013
Care este intrebarea?
daca este corect cum calculeaza penalitatile avand in vedere cele aratate mai sus?
Cum calculeaza furnizorii principali - apa calda si apa rece - penalizarile?
Va dau un exemplu teoretic:
- emit factura pe 1 martie
- scadenta 15 martie.
- perioada de gratie de 30 zile (in care se poate plati factura dincolo de scadenta fara penalizari) 14 aprilie.

In cazul in care factura emisa la 1 martie nu este achitata pana la 14 aprilie, calculeaza penalizari incepand cu data de 16 martie.
Adica perioada de gratie de 30 de zile este pentru plata facturii, nu si pentru calculul penalizarii. Data de referinta pentru inceperea penalizarii este data scadenta.

Administratorul dv. este obligat sa puna pe liste data afisarii si data scadentei tocmai pentru a avea la ce se referi in cazul in care calculeaza penalizari pentru cotele acestei liste neachitate timp de 50 zile.

Fondul de rulment pe care l-ati achitat la asociatie nu are ce cauta in calculul penalizarilor, nu va mai deserveste pe dv. personal, ci este o suma totala, impreuna cu al altor proprietari, care foloseste la plata facturilor pana a fi repartizate pe liste si deci incasate.

Deci, dupa parerea mea, administratorul va calculeaza corect penalizarile, similar cu modul de calcul al furnizorilor la care indeobste asociatiile de proprietari raman restante.

Alti furnizori au termene si mai stranse de calcul al penalizarilor.
VILI48 a scris:


Dupa depasirea celor 30 de zile se percepeau penalitati la sumele restante.


L nr 230/2007 Art. 49
(la data 21-Jan-2008 Art. 49 din capitolul VI reglementat de Art. 25 din capitolul II din Norme
Metodologice din 2007 )
(1) AsociaÑia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice
sumă cu titlu de restantă, afişată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de
0,2% pentru fiecare zi de întârziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile
care depăşeşte termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat.
(2) Termenul de plată a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari,
afişate pe lista lunară de plată, este de maximum 20 de zile calendaristice.
(3) Sumele rezultate din aplicarea penalitătilor de întârziere vor face obiectul fondului
de penalităti al asociatiei de proprietari şi se vor utiliza numai pentru plata penalizărilor
impuse asociatiei de proprietari de către terti şi pentru cheltuieli cu reparatiile asupra
proprietătii comune sau alte cheltuieli de natură administrativă.

VILI48 a scris:
La infintarea asociatie de locatari s-a constituit un fond de rulment care reprezenta media cheltuielilor la intretinere a 12 luni dintr-un an. s-a facut totalul cheltuielilorla intr. pe 12 luni si s-a inpartit la 12.

S-a procedat putin gresit in sensul ca trebuia stabilit fondul de rulment nu ca medie ci la valoarea lunii cu cheltuiala cea mai mare dintr-un an. Dar acest lucru se poate remedia la fiecare inceput de an iar pe listele de plata sa apara de plata diferenta sau completare la fondul de rulment.
Acesti bani acopereau cheltuielile unei luni in cazul ca nu-mi acitam sumele la timp.

Gresit. Acesti bani acopera cheltuielile asociatie pana la afisarea listelor de plata si poate inca o scurta perioada dupa afisare. Ca sa explic. De la 1 octombrie pana la 30 octombrie asociatia are nevoie de bani pentru a achita unele cheltuieli gospodaresti, de exemplu. De unde ia banii? Din casa sau banca, bani proveniti prin constituirea fondului de rulment.
La data de 5 noiembrie trebuiesc platite salariile si asociatia ia bani tot din acest fond de rulment. La data de 12 noiembrie pot apare facturile de la furnizori, emise la 30 octombrie cu termen de plata 15 noiembrie. Pe data de 17 noiembrie se afiseaza listele de plata pentru octombrie. Daca nu ar fi fondul de rulment nu s-ar putea plati impozitele si contributiile la stat ce au termen 25 noiembrie, pentru ca proprietarii vin sa plateasca in 20 de zile asa cum este scris pe listele de plata sau chiar in 30 de zile (vorbim de proprietari constiinciosi si nu de restantieri pentru ca acestia platesc dupa cateva luni...).
In acest fel se incaseaza de la toti locatarii fie cu cheltuilile la zi cat si de la restantieri sume de bani necuvenite asociatiei.

Faptul ca se incaseaza de la toti este bine si corect. Orice suma incasata cu chitanta reprezentand cheltuieli de intretinere pentru perioada mai vechi sau pentru ultima luna afisata pe lista de plata, este o suma legal incasata si nu sunt "bani necuveniti asociatiei". Sunt chiar banii asociatiei asa cum apar afisati pe lista de plata. Daca v-ar incasa alti bani, neafisati pe lista de plata, fara documente justificative..., da, am putea banui ca sunt sume necuvenite.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calculare penalitati VILI48 VILI48 Sunt membru intr-o asociatie de proprietari si am o nedumerire in privinta calcularii de penalitati de catre administrator. Pe lista de cheltuieli este trecuta ... (vezi toată discuția)
Precizari art 49 - 230/2007 - sistemul propriu de penalizari IIC IIC Buna ziua, Am nevoie de ajutorul vostru pentru a lamuri o chestie simpla, dar pentru care am nevoie de o confirmare a celor mai cu experienta. Legea ... (vezi toată discuția)
Afisare intretinere mnmgfd mnmgfd Va rog sa imi spuneti cate zile trebuie afisata intretinerea la vizier? Multumesc! (vezi toată discuția)