VILI48 a scris:
Doresc sa stiu de ce aceste zile nelucratoare nu se iau in consideratie si de ce se calculeaza penalitati dupa 20 de zile in situatia in care la infintarea asociatiei am achitat fondul de rulment care este calculat la cheltuielile unei luni de varf di an.
Asa cum s-a mai spus legea stabileste numarul de zile si nu se refera la sarbatori. Acelasi procedeu este folosit si in relatia cu furnizorii, cu bncile, cu statul.., cu exceptia prelungirii uneori a termenului de plata atunci cand ultima zi de plata este intr-o zi nelucratoare. De ex. la ANAF, termenul de plata este 25 a luni dar daca 25 este duminica, contribuabilul poate plati si luni adica in 26 a acelei luni fara a fi penalizat.
Pe listele noastre de plata, de exemplu, scrie data afisarii 18 iunie iar data scadentei 8 iulie 2014. Sigur ca daca un proprietar achita dupa data de 8 iulie nu i se aplica penalizari pentru ca are si cele 30 de zile stabilite de lege. Si poate plati fara penalizari pana in 8 august 2014. Dar daca nu plateste pana la 8 august, atunci i se palica penalizari incepand cu 9 iulie adica din prima zi dupa data scadentei scrisa pe lista de plata afisata pe 18 iunie. Asa este corect, legal si asa aplica penalizarile si furnizorii.
Cat priveste fondul de rulment, acesta nu este depus pentru cheltuielile necesare asociatiei dupa data scadentei listelor de plata ci pentru cheltuielile facute de asociatie inainte de data scadentei. Fondul de rument al fiecarui proprietar se cheltuie in mare parte, luna de luna, pana la data afisarii listelor si se reface apoi prin incasarea cotelor repartizate pe liste.