avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 355 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Inselaciune firma de telefonie mobila - cer consultanta
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Inselaciune firma de telefonie mobila - cer consultanta

Buna ziua,

Sunt profund indignat de cum isi inseala VODAFONE clientii in anul 2013.

Concret:
- posed cartela Vodafone
- activat extraoptiunea Flexi 6 NEW Nelimitat SMS nat+3000min in retea+200min nationale si intl+200MB
- activat Naţional + Internaţional + Roaming si extra optiunea ROAMING PE ZI (abreviata in continuare RpZ)
- incarc cartela cu credit ( sold total: 8.97 euro)
- se activeaza RpZ(4euro) in Germania la primul apel telefonic dar si traficul de date mobil si se consuma ~30mb dupa care dezactivez traficul de date.
- incerc din nou dupa cateva ore sa accesez datele dar nu mai reusesc, mai incerc si seara din nou dar tot nimic
- a doua zi contactez serviciul Relatii Clienti pentru explicatii si indrumari tehnice dar dupa ce aplic instructiunile lor tot nimic, datele nu mai se activeaza, dar spre surprinderea mea realizez ca am fost taxat intai pe convorbire si apoi s-a activat optiunea RpZ (4euro) pe noua zi
- la ultima convorvire cu Relatii Clienti aflu si surpriza, ca de fapt nu ar fi o problema tehnica ci una de credit (dupa cum sustin ei)
- sunt informat de la Relatii Clienti ca daca vreau sa-mi folosesc si datele mai trebuie sa am INCA 5 EURO PE CARD. Aceasta informatie nu este publica pe site-ul www.vodafone.ro la termenii optiunii RpZ (Roaming pe Zi)

Va rog sa ma-ndrumati in ce mod ii pot actiona in justitie pentru acest fapt. Calatorind destul de mult in afara tarii am incercat sa folosesc aceasta optiune RpZ dar de multe ori am avut intreruperi pe care le credeam tehnice dar de fapt erau din cauza conditiei de 5 Euro care nu este publica. Consider ca fiind o inselaciune pe care doresc sa o opresc si sa fac cunoscuta acesta practica a celor de la VODAFONE.
Am in posesie ultima convorbire telefonica cu cei de la Relatii Clienti in care sunt informat de aceasta conditie NEPUBLICATA si detalierea apelurilor direct din contul My Vodafone.


TERMENII optiunii ROAMING PE ZI publicati la momentul actual pe site-ul www.vodafone.ro:

-------------------------------
Cu oferta promoţională Vodafone Roaming pe zi ai acces la minutele, SMS-urile şi traficul de internet incluse în extraopţiune, cu 3,99€/zi dacă pleci într-o ţară din Europa sau în Turcia şi cu 8€/zi dacă mergi într-o altă ţară. Verifică lista ţărilor în secţiunea "Unde e disponibil".

Destinaţie Înainte de consumarea minutelor sau a traficului inclus în extraopţiune După consumarea minutelor sau a traficului inclus în extraopţiune
local (în ţara vizitată) Consumi din minutele naţionale, SMS-urile şi traficul de Internet pe mobil naţional. Se aplică tariful naţional standard pentru apeluri în reţea sau naţionale, pentru SMS-uri şi pentru traficul de Internet pe mobil.
către România
internaţional Tariful naţional standard/minut către destinaţia internaţională apelată.
apel primit Primele 30 de minute/zi nu se tarifează. După depăşirea acestor minute, vei fi taxat cu 0,08 €/minut.
Opţiunea nu presupune plata unui abonament lunar. Plăteşti taxa zilnică la primul apel primit/iniţiat, la primul SMS iniţiat sau la efectuarea de trafic pe Internet mobil într-o ţară unde este disponibilă opţiunea Vodafone Roaming pe zi; taxa este valabilă până la ora 24:00, ora României.

Detalii taxare
Ascunde Detalii taxare conţinutul
În situaţia în care dezactivezi opţiunea “Roaming pe zi” în cursul zilei în care aceasta a fost activată şi taxată, se pierd beneficiile ofertei iar taxa este percepută integral.
Primul minut se taxează prin rotunjire la minut, iar restul convorbirii se taxează la secundă
Dacă ai activat opţiunea Vodafone Roaming pe Zi şi nu călătoreşti într-o ţară Vodafone Roaming pe Zi, plăteşti în conformitate cu tarifele standard de roaming Vodafone World
Apelurile şi SMS-urile către numere de interes general la nivel local sau naţional (ex: numere de taxi, ora exactă, etc) sau către numere cu tarif special, mai mare decât cel aferent apelurilor naţionale (ex: jocuri şi concursuri) nu se consumă din minutele naţionale şi/sau SMS-urile incluse în abonament şi/sau extraopţiuni.
Un apel către *222, 333, 334, +0372022222 sau +40725252222 va aplica taxa Roaming pe Zi, dar nu se va tarifa. Un apel către +40722033333 sau +40722033334 va aplica taxa Roaming pe Zi şi se va tarifa ca un apel către Vodafone România
Tarifele opţiunii Vodafone Roaming pe Zi se aplică numai dacă eşti înregistrat în una dintre reţelele care aparţin unei ţări unde este disponibilă opţiunea Vodafone Roaming pe Zi
Notificările de trafic de date în roaming nu sunt disponibile în ţările Vodafone Roaming pe Zi. În cele 45 de ţări vor fi disponibile notificările de date naţionale (la atingerea pragului de 90% trafic inclus în abonament/extraopţiune).
Plăteşti doar taxa de conectare a apelului în fiecare dintre situaţiile de mai jos:
Te înregistrezi într-un operator Roaming pe Zi şi primeşti un mesaj în VOX
Efectuezi apeluri către numerele scurte 333 sau 334
-----------------------------
In opinia mea nu e cazul sa va ganditi la instanta, incercati intai o reclamatie la ANPC.
Scrieti ca modul in care compania isi prezinta oferta Roaming pe zi induce in eroare consumatorii prin pretul scazut afisat si ii determina sa plateasca un serviciu de care nu pot beneficia decat dupa ce platesc o suma suplimentara. Daca se va constata ca aveti dreptate vor fi amendati si vor trebui sa completeze informatiile de pe site.

Aveti aici un ghid de intocmire a unei reclamatii:
www.avocatnet.ro/content/for...
Pentru Ares_3

In primul rand va multumesc pentru opinie si sugestia de a apela la ANPC dar mai am cateva intrebari:

- de cand trebuie sa fim asa iertatori in fata faptelor evidente? daca este lege nu trebuie aplicata pentru toti, chiar daca au reclame frumoase pe televizor?
- sunt oare tratate si persoanele care inseala cu mult mai putin decat Vodafone la fel de ingaduitor de catre AUTORITATI?
- baniesc ca d-voastra ati schimbat si titlul acestei postari care era Vodafone-Inselaciune : cer consultanta ?

Daca v-ati uitat pe intrega postare anterioara sau chiar pe site ati fi vazut ca informatia despre pastrarea a 5 euro pentru a putea folosi acest serviciu lipseste.

Indignarea mea vine din faptul ca in loc sa nu-ti acorde accesul la optiune pentru ca nu s-au indeplinit conditiile lor, Vodafone iti ia bani de pe card si nu primesti ceea ce ti-au promis. Pentru mine suna a inselaciune si mai grav este ca accesi politica se aplica tuturor clientilor dar fiind destul de greu de aflat cred ca multi renunta sau sunt nepasatori avand resurse financiare suficiente incat sa-si permita aceasta pierdere. Neavand pregatire in domeniu juridic am cerut pararea unui expert si ma astept la un raspuns documentat cu referinte punctuale din legislatia in vigoare si nu o dezbatere generala.

Sper ca cineva cu experienta in domeniu juridic sa aiba un raspuns concret la subiect si documentat.

As dori sa schimbati titlul postului inapoi la cel original ca o dovada ca sunteti impartial.

Interventie moderator: colega Ares a schimbat titlul in respectarea punctului 2.13 din Regulamentul de forum. Inainte de a mai posta, va rog recititi regulamentul de forum, pentru a nu risca sa va fie editate ori sterse mesajele. Multumesc pentru intelegere.
Ultima modificare: Luni, 25 Noiembrie 2013
Ceausescu Liliana - Birou de Mediator, Mediator
Nu v-am zis sa fiti iertator, am spus ca in cazul acesta actiunea in instanta nu este, in opinia mea, ceea ce ar trebui sa faceti.
Daca reclamatia la ANPC vi se pare prea putin mai aveti posibilitatea sa faceti o sesizare la una dintre institutiile precizate in Legea 158/2008 privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa.

Art. 4
Publicitatea inselatoare este interzisa.
Art. 5
Pentru a determina daca publicitatea este inselatoare trebuie sa se ia in considerare toate aspectele acesteia, in special orice informatie continuta de aceasta cu privire la:
a) caracteristicile bunurilor sau serviciilor, cum sunt: disponibilitatea, natura, modul de executie, compozitia, metoda si data fabricatiei bunurilor ori a prestarii serviciilor, daca acestea corespund scopului lor, destinatia, cantitatea, parametrii tehnico-functionali, originea geografica sau comerciala, rezultatele asteptate ca urmare a utilizarii lor ori rezultatele si caracteristicile esentiale ale testelor sau ale controalelor efectuate asupra bunurilor ori a serviciilor;
b) pretul sau modul de calcul al pretului si conditiile in care se distribuie bunurile ori se presteaza serviciile;
[...]
Art. 7
(1) in vederea combaterii si stoparii publicitatii inselatoare si a respectarii dispozitiilor privind publicitatea comparativa, persoanele fizice si juridice, asociatiile si organizatiile care au un interes legitim pot sa sesizeze Ministerul Economiei si Finantelor sau, dupa caz, Consiliul National al Audiovizualului.

Daca se contata ca sesizarea este intemeiata amenzile sunt consistente:
Art. 10
(1) Nerespectarea de catre comercianti a prevederilor art. 4 si 6 constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 lei la 30.000 lei.
(2) Constatarea si aplicarea sanctiunilor prevazute la alin. (1) se fac de reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor.

Nu cred ca raspunsul va satisface pentru ca nu e ceea e asteptati insa va rog asteptati in liniste parerea unui expert. Regulamentul de postare nu va da voie sa faceti aprecieri la adresa mesajelor participantilor la discutii.
Multumesc Ares_3 pentru lamuriri, am apelat la sugestia ta si am informat ANPC de situatie dar totusi nu-mi este clar de ce nu se poate incadra ca fiind inselaciune conform art.215 din codul penal. Faptul ca "CINEVA" ia BANI si nu furnizeaza ceea ce a promis nu este considerata inselaciune este considerata doar publicitate inselatoare? As dori sa ma lamureasca cineva in aceasta privinta.
Foarte bine ca ati sesizat ANPC-ul, urmand ca acum sa "incercati" o sesizare si catre Directia Generala a Finantelor Publice - Compartimentul ajutor de stat, practici neloiale si preturi reglementate. Daca in urma cercetarii rezulta ca este vorba de publicitate inselatoare, compania respectiva va primi o amenda. In acest moment puteti face si plangerea penala.
Fireste ca nu sunt intrunite elementele constitutive ale infractiunii de inselaciune daca prejudiciul material produs nu este efectiv si cert, ceea ce inseamna ca trebuie sa va ganditi cu ce probe demonstrati paguba produsa. "Dimensiunea" prejudiciului suferit are un rol important in stabilirea pericolului social concret al faptei.
Deasemenea trebuie sa cunoasteti faptul ca intre actiunea de amagire (oferta inselatoare) si urmarea produsa (prejudiciul) trebuie sa existe o legatura de cauzalitate, altfel fapta nu se poate incadra la infractiunea de inselaciune.

Alte discuții în legătură

Optiune abuziva cosmote- roaming traveler dianafilipescu dianafilipescu buna ziua, m-am confruntat cu o deficienta a serviciului oferit de Cosmote prin aceasta extraoptiune ROAMING TRAVELER in luna decembrie-promotie in perioada ... (vezi toată discuția)
Modificare contract telefonie mobila fara stirea mea - ce pot sa fac? popescu adelina popescu adelina am un abonament la orange de 7 ani in vara am fost plecata in grecia, mi-am activat romming-ul la plecare, dar nu si optiuni. Surpriza a fost la intoarcere ... (vezi toată discuția)
Vodafone modifica unilateral contracte in derulare ContSters362939 ContSters362939 Salutare! Dupa cum ati citit si in titlu, in ultimele saptamani Vodafone Romania a inceput o ampla campanie fara precedent in istoria acestei companii, ... (vezi toată discuția)