Lucrez la o scoala gimnaziala ca profesor in invatamant primar.Va fi restrangere de activitate, deoarece nu vor fi suficienti elevi pentru doua posturi.Colega mea a terminat liceul pedagogic, si are def. in invatamant, si e in concediu de maternitate , tot odata e localnica. Eu am terminat liceul pedagogic , am gradul doi si Fac. de stiinte educatve, specializarea prof. in inv. prescolar si prmar.Sunt inscris la gr.I, anul acesta sustin lucrarea.Precizez ca suntem titulari amanoua pe post. Intrebarea mea este, daca ati putea sa-mi spuneti ce drepturi am, daca am sansa de a ramane pe post si care va fi procedura prin care voi trece?
Va multumesc anticipat
Aveti simultan? Daca nu, restrangerea afecteaza toate cadrele de la invatamant primar. Depuneti dosare toate, se evalueaza, se face punctaj, pleaca cea/cel cu punctajul cel mai mare - la cerere- sau cea cu punctajul cel mai mic, daca nu doreste altcineva.
Cum este situatia pentru anul urmator? Va rog sa-mi spuneti, ca e relevant.
Cati copii minim trebuie sa avem pentru doua posturi?Poate ca o sa avem numai 19 de elevi in total.Depinde de clasa pregatitoare.
Va multumesc pentru raspuns.
Anexă la ordinul MECTS nr. 3062/19.01.2012 privind aprobarea metodologiei de
organizare a claselor din învățământul preuniversitar în regim simultan
Art.2 - (1) Organizarea claselor în regim simultan se realizează prin constituirea formațiunilor de studiu cu elevi de la cel puțin două niveluri de clasă diferite.
(7) Indiferent de numărul total de elevi din unitatea de învățământ sau din structură, nu se admite organizarea, în regim simultan, a unei singure formațiuni de studiu pentru toți elevii din învățământul primar.
LEN Art. 63
(1) În învăţământul preuniversitar, formaţiunile de studiu cuprind grupe, clase sau ani de studiu, după cum urmează:
c) învăţământul primar: clasa care cuprinde în medie 20 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 25;
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în localităţile în care există cerere pentru forma de învăţământ în limba maternă a unei minorităţi naţionale, efectivele formaţiunilor de studiu pot fi mai mici decât minimul prevăzut de prezenta lege. Decizia privind înfiinţarea şi funcţionarea acestor formaţiuni de studiu aparţine Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu consultarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ respective.