Ordinul Ministerului Sanatati -nr.1955/1995
Art. 5
(1)Numarul maxim de copii admisi la o grupa în unitatile de anteprescolari si prescolari sau într-o clasa pentru elevi se va stabili în functie de normele specifice de cubaj si de particularitatile tipului de unitate si nu va depasi,(...) 25 de elevi în ciclul primar si 30 de elevi în ciclul gimnazial, învatamântul liceal si profesional.
Legea 1/2011
ART. 63
(1) În învăţământul preuniversitar, formaţiunile de studiu cuprind grupe, clase sau ani de studiu, după cum urmează:
d) învăţământul gimnazial: clasa care cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 12 şi nu mai mult de 30;
e) învăţământul liceal: clasa care cuprinde în medie 25 de elevi, dar nu mai puţin de 15 şi nu mai mult de 30;
...Iar Medodologia privind fundamentarea cifrei de scolarizare pentru anul scolar 2014-205 precizeaza in articolul 8 criteriile specifice obligatorii- 4- eliminarea formatiunilor de studiu aflate sub media de 25 de elevi.
1.Exista 3 clase de elevi A,B,C;
2. Media= 24 de elevi
2 clase = 36 de elevi,(parinti plecati in starinatate+CES),realitate ce depaseste \"legea 'Minsterului Sanatatii. Normele Ministerului Sanatatii au caracter de \"lege speciala\" in raport cu \"indicatiile\" Ministerului Educatiei?
Legea Educatiei=lege speciala in raport cu Codul Muncii,dar \"legea\" Ministerului Sanatatii nu are acelasi statut fata de un ordin de minsitru dat pentru aplicarea legii educatiei si trebuie aplicata cu prioritate?
In LEN este prevazut ca in materie de educatie primeaza Legea educatiei, care prevede exact ce prevede actul normativ citat de dv. (ma refer la efective minime si maxime). Asa, si? Din punctul de vedere al guvernului, daca tot s-au incalcat toate legile referitoare la educatie, aceasta de ce ar fi ocolita?!
E vorba despre sansele pe care le ai in instanta daca vrei sa ataci actul adminstrativ respectiv...nu poate "prima' un criteriu economic in fata unui medical/calitativ!