Mai multe apartamente de la parterul blocurilor au fost transformate in ultimii ani in sparii comerciale, cabinete medicale, de avocatura, notariat, etc. Majoritatea si-au facut intrare direct din strada, din trotuar sau chiar au facut alee din trotuar pana la intrarea lor. Eu cred ca se poate si la dv , dar trebuie ca cei care au acolo punct de lucru, cabinet sa inteleaga si sa faca demersurile necesare la primarie. Daca nu vor sa-si faca intrare separata aveti posibilitatea sa-i mai fortati un pic prin solicitatrea unor sume suplimentare de bani in contul asociatiei pentru reparatii, curatenie, etc. Exista stipulat in lege si norme precizari referitoare la conventiile ce pot fi incheiate cu acestia suplimentar fata de cotele normale.
Art. 37. -
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.
(2) Convenţia prevăzută are durată nedeterminată, fiind valabilă pe toată perioada activităţii desfăşurate de deţinătorii prevăzuţi la alin. (1), şi se actualizează periodic, în funcţie de elementele noi care intervin, în funcţie de numărul persoanelor care desfăşoară zilnic activităţi în spaţiul sau apartamentul respectiv, de numărul mediu zilnic de clienţi şi de obiectul de activitate. Numărul acestora se stabileşte de deţinătorul spaţiului şi se certifică de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari. Acest număr se utilizează pentru calculul cheltuielilor pe persoană aferente spaţiului respectiv.
(3) Convenţia precizează contribuţia proprietarului la cheltuielile asociaţiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi înregistrate distinct pe fiecare proprietate în cauză şi care sunt determinate de activitatea desfăşurată.
(4) Convenţia completează obligaţiile proprietarului faţă de cheltuielile din cadrul asociaţiei de proprietari menţionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
(5) În situaţia în care, la notificarea scrisă din partea asociaţiei de proprietari, proprietarii spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din condominiu refuză încheierea convenţiei, sunt aplicabile criteriile stabilite şi adoptate în acest sens de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari prin decizie scrisă şi în baza constatărilor vizuale cu privire la activitatea desfăşurată din punct de vedere al numărului de persoane angajate şi al numărului de clienţi.
(6) În situaţia în care, la notificarea scrisă a proprietarului, conducerea asociaţiei de proprietari refuză încheierea convenţiei, este aplicabil criteriul prevăzut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, după caz, cu obligaţia proprietarului de a declara, în scris, numărul persoanelor angajate sau care desfăşoară activităţi în spaţiul său.
in ceea ce priveste autorizarile pentru desfasurarea activitatilor respective in spatiile acelea, nu se prevede acordul locatarilor? au primit acest acord?
nu cred ca sesizarea organelor in drept: mediu, sanitar si care or mai fi...nu ar rezolva problema...intelegand ca ei refuza sau tergiverseaza
In dosarul pe care medicii respectivi l-au prezentat la Colegiul Medicilor (primul pas pt infiintare) trebuie sa se regaseasca acordul scris al colocatarilor:
Daca spatiul respectiv se afla intr-o locatie unde locuiesc sau isi desfasoara activitatea alte persoane fizice sau juridice este necesar acordul scris al colocatarilor (acordul scris al Asociatiei de locatari, al Conducerii Intreprinderii, etc.)
Din ceea ce am observat in cazul celor mai multe cabinete profesionale (sa le zic asa) s-a procedat la intrari separate – deduc de aici ca exista, pe undeva, o dispozitie in acest sens (altfel nu ii vad pe multi sa cheltuiasca ceva bani pt confortul pacientilor - in acest caz).
Nu cred ca e tocmai firesc sa fie "sala de asteptare” in holul blocului – asa ceva chiar nu am vazut / auzit pana azi... Intrari comune da, insa nu "sala de asteptare”...
Poate aveti sanse si cu o reclamatie la "sanatate publica”, deoarece si pacientii pot fi in "pericol” de a li se agrava afectiunile (din cauza... curentilor de aer, sa zicem)
Au o conventie de plata (pt utilitati) incheiata cu asociatia? Asta, daca nu sunt "contorizati” separat...
Daca isi vor face intrare din strada au nevoie de o autorizatie de construire (nu e ieftina o asemenea modificare) si nu le-ar mai trebui acordul colocatarilor...
E chiar neplacut sa dai zilnic nas in nas cu niste necunoscuti care... nu platesc pt curatenie, de exemplu.
Dl adriantot v-a directionat bine: sa le pretindeti bani "pe cap de pacient” (o medie, bineinteles) - pt curatenie si intretinere.