avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 307 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA - achizitie marfuri
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA - achizitie marfuri

Buna ziua,

Va rog sa ma lamuriti si pe mine cu urmatoarele intrebari:
- un pfa poate achizitiona marfa din afara spatiului comunitar?
- daca da, in ce conditii? trebuie sa plateasca pentru acea marfa impozit pe nerezidenti? care sunt taxele vamale si cum se plica? exista vreo limita privind valoarea bunurilor achizitionate?
- cand devine un pfa platitor de TVA?
si, este potrivit sa fie ca si forma de organizare PFA sau s-ar mapa mai bine a fi un SRL avand in vedere ca marfa care se doreste a fi achizitionata va fi pusa in vanzare prin comertul electronic pe teritoriul Romaniei?!

Multumesc frumos,:frantic:
Cel mai recent răspuns: ContSters187835 , utilizator 20:56, 29 Noiembrie 2013
Orice persoana din Uniunea Europeana care doreste sa deruleze operatiuni vamale trebuie sa aplice pentru atribuirea numarului EORI la Directia Regionala Vamala in a carei arie de competenta este inregistrata. Procedura este descrisa pe site-ul Directiei Generale a Vamilor (model cerere, documente necesare). Dupa atribuirea acestui numar persoana va putea achizitiona marfuri din afara spatiului comunitar. In momentul importului aceasta va trebui sa achite taxele vamale, suprataxe, alte taxe, accize, TVA. Aceste taxe sunt specifice fiecarui tip de marfa iar un cuantum al acestora se poate vedea pe site-ul TARIC.ro. In general taxele se aplica ad-valorem si sunt reprezentate ca si procent din valoarea marfii importate.In functie de tipul de marfa si perioada in care sunt importate marfurile mai sunt si taxe fixe sau forfetare. Cuantumul acestor taxe se adauga valorii marfii iar asupra acestui cuantum se aplica TVA. Un exemplu simplist : pentru o marfa a carei valoare este de 100 USD se datoreaza taxe vamale in cuantum de 3%. Taxa vamala de plata este de 3 USD iar TVA se aplica valorii de 103 USD. Total de plata ar fi aproximativ 27,5 USD. Celelalte impozite de plata ar fi aceleasi pe care le platiti si fara achizitii din import. In ceea ce priveste inregistrarea ca si platitor de TVA este optiunea dvs. in functie de cifra de afaceri si de partenerii carora la vindeti produsele. Avand in vedere ca veti plati TVA la import aveti tot interesul sa recuperati acest TVA prin vanzarea marfii si deducerea lui asa ca ar fi recomandat sa va inregistrati ca platitor. Nu exista limite privind valoarea bunurilor achizitionate din import.Este optiunea dvs.privind organizarea acestei activitati ca P.F.A. sau S.R.L.
Ultima modificare: Joi, 28 Noiembrie 2013
ContSters187835, utilizator
Interesant...
Multumesc frumos!
Cu drag!...sper sa va fie de folos!:)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inregistrare contabila import scorus69 scorus69 buna seara va rog mult sa ma ajutati cu o monografie la urm.situatie am import FOB non UE pe pe DVI am -total factura import -12924.88 usd usd=3.2251 -val ... (vezi toată discuția)
Am voie sa fac import/achiz.intracom?? Victorius Victorius Buna ziua, Mi am deschis recent o firma cu activitate principala 4791 - vanzari prin internet, si as dori sa aduc marfa din UE dar si din afara UE. Pot face ... (vezi toată discuția)
Inregistrare eori analici analici Buna ziua o firma care face import trebuie sa se inregistreze in EORI? (vezi toată discuția)