avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 436 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas militara + salariu
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas militara + salariu

Buna ziua!

Sunt studenta, am 23 ani, beneficiez de pensie de urmas militara dupa tatal meu. In cazul in care ma angajez pot beneficia de pensie in continuare, indiferent de salariul primit?
Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: C-V , utilizator 20:34, 28 Noiembrie 2013
Da.
Mai trebuie declarat la Ministrul Apararii Nationale Casa de pensii, eventuala angajare?
Nu.

Legea 263/2010

Art. 118. - (1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:

d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).

Art. 84. - Copiii au dreptul la pensie de urmas:

a) pana la varsta de 16 ani;

b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;

O singura restrictie exista:

Daca pensia neta de urmas depaseste 2223 de lei,nu va puteti angaja in sistemul bugetar(public).

Multumesc!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas m.a.i si alte venituri Larisa89 Larisa89 Buna seara, as avea si eu o nelamurire in legatura cu pensia de urmas m.a.i. si angajarea.Sunt studenta,beneficiez de pensie de urmas militara si in acelasi ... (vezi toată discuția)
Pensia de urmasi Zana Barbara Zana Barbara Buna seara, sunt studenta si am.pensie de urmasi , pot sa ma angajez in domeniul public , ca finctionar public fara sa imi afecteze pensia de urmasi? (vezi toată discuția)