avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1079 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Continut dosar de cercetare accident de munca soldat ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Continut dosar de cercetare accident de munca soldat cu deces

Buna dimineata! as dori o informatie, va rog frumos! In dosarul de cercetare a unui eveniment de munca, soldat cu decesul unei persoane, sunt urmatoarele documente: 1. fisa expunere riscuri profesioanale ale decedatului
2.fisa postului
3.fisa individula de instructaj privind protectia muncii ale lui X;
4. tematica instruirii periodice SSM pt anul 2012 / muncitor necalificat;
5. Instructiuni proprii privind SSM pt muncitor necalificat;
Insructajul periodic are ca material predat: MSPM, ord. 49, 96-97; 303-306;310, 323, 325-instructaj facut cu cateva zile inainte de accident;
In afara de aceste documente, ar mai trebui sa existe si altceva: de ex procese verbale de instruire semnate; sau instructiuni speciale sau orice altceva in cayul in care muncitorul accidentat a fost transferat in dimineata respectiva la un alt punct de munca? Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: ContSters254006 , utilizator 16:51, 1 Decembrie 2013
Potrivit Normelor de aplicare a Legii nr.319/2006:
Art. 122
(1) Cercetarea evenimentelor se va finaliza cu întocmirea unui dosar, care va cuprinde:
a) opisul actelor aflate în dosar;

b) procesul-verbal de cercetare;

c) nota de constatare la faţa locului, încheiată imediat după producerea evenimentului de către inspectorul de muncă, în cazul evenimentelor care se cercetează de către inspectoratul teritorial de muncă/Inspecţia Muncii, conform competenţelor, sau de către lucrătorul desemnat/serviciul intern de prevenire şi protecţie, iar în absenţa acestora, de serviciul extern de prevenire şi protecţie, în cazul evenimentelor a căror cercetare intră în competenţa angajatorului, şi semnată de către angajator, care va cuprinde precizări referitoare la poziţia victimei, existenţa sau inexistenţa echipamentului individual de protecţie, starea echipamentelor de muncă, modul în care funcţionau dispozitivele de protecţie, închiderea fişei de instruire individuală prin barare şi semnătură, ridicarea de documente sau prelevarea de probe şi orice alte indicii care pot clarifica toate cauzele şi împrejurările producerii evenimentului;

c1) nota de constatare la faţa locului, întocmită de alte organe de cercetare abilitate şi încheiată în prezenţa şi cu participarea reprezentanţilor inspectoratului teritorial de muncă, care reprezintă piesă la dosar şi înlocuieşte nota prevăzută la lit. c). Nota de constatare nu se va întocmi în situaţiile în care se menţine o stare de pericol grav şi iminent de accidentare, care nu permite accesul inspectorilor de muncă la locul evenimentului, argumentându-se acest fapt;

d) schiţe şi fotografii referitoare la eveniment;

e) declaraţiile accidentaţilor, în cazul evenimentului urmat de incapacitate temporară de muncă sau de invaliditate;

f) declaraţiile martorilor şi ale oricăror persoane care pot contribui la elucidarea împrejurărilor şi a cauzelor reale ale producerii evenimentului;

g) copii ale actelor şi documentelor necesare pentru elucidarea împrejurărilor şi a cauzelor reale ale evenimentului;

h) copii ale certificatului constatator sau oricăror alte autorizaţii în baza cărora angajatorul îşi desfăşoară activitatea;

i) copii ale fişei de identificare a factorilor de risc profesional şi ale fişei de aptitudine, întocmite potrivit prevederilor legale;

j) copii ale contractelor individuale de muncă ale victimelor;

k) copii ale fişelor de instruire individuală în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă ale victimelor; în caz de deces aceste fişe se vor anexa în original;

l) concluziile raportului de constatare medico-legală, în cazul accidentului mortal;

m) copie a hotărârii judecătoreşti prin care se declară decesul, în cazul persoanelor date dispărute;

n) copie a certificatelor de concediu medical, în cazul accidentului urmat de incapacitate temporară de muncă;

o) copie a deciziei de încadrare într-un grad de invaliditate, în cazul accidentului urmat de invaliditate;

p) copii ale actelor/documentelor emise/completate de unităţile sanitare care au acordat asistenţă medicală victimelor, inclusiv asistenţă medicală de urgenţă, din care să rezulte data şi ora când accidentatul s-a prezentat pentru consultaţie, precum şi diagnosticul.

q) copie a procesului-verbal de cercetare la faţa locului, încheiat de serviciile poliţiei rutiere, în cazul accidentelor de circulaţie pe drumurile publice.

(2) Dosarul va mai cuprinde, după caz, orice alte acte şi documente necesare pentru a determina caracterul accidentului, cum ar fi:
a) copie a autorizaţiei, în cazul în care victima desfăşura o activitate care necesita autorizare;

b) copie a diplomei, adeverinţei sau certificatului de calificare a victimei;

c) acte de expertiză tehnică, întocmite cu ocazia cercetării evenimentului;

d) acte doveditoare, emise de organe autorizate, din care să se poată stabili locul, data şi ora producerii evenimentului sau să se poată justifica prezenţa victimei la locul, ora şi data producerii evenimentului;

e) documente din care să rezulte că accidentatul îndeplinea îndatoriri de serviciu;

f) corespondenţa cu alte instituţii/unităţi în vederea obţinerii actelor solicitate;

g) adresele de prelungire a termenelor de cercetare, în conformitate cu art. 120 alin. (2) şi (4);

h) actul medical emis de unitatea sanitară care a acordat asistenţă medicală de urgenţă, din care să rezulte diagnosticul la internare şi/sau externare;

i) procesul-verbal încheiat după producerea evenimentului, în condiţiile prevăzute la art. 111;

j) formularul pentru înregistrarea accidentului de muncă, denumit în continuare FIAM, aprobat prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.or-profesionale
Daca in dimineata respectiva, victima a fost transferata la alt loc de munca/ post de lucru, atunci trebuia sa primeasca, dupa caz, o instruire periodica/ o instruire periodica suplimentara, in cadrul careia sa i se prezinte riscurile profesionale existente la noul loc de munca/ post de lucru, instructiunile proprii ssm si instructiunile proprii de lucru pentru noul loc de munca/ post de lucru, alte materiale specifice (dupa caz fisa tehnica de securitate, masuri de prim ajutor, etc.) mentionate in fisa individuala de instruire ssm, semnata la toate rubricile de instruire, instruit, verificat instruire.
Daca in cadrul instruirii se mentioneaza in fisa individuala de instruire a lucratorului indicative pentru materialele prelucrate, in dosarul de cercetare se vor anexa obligatoriu si aceste materiale.
Mentiunile de la art.122 privind continutul dosarului de cercetare a unui AM se regasesc in HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Va multumesc pt informatii!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Anexe dosar cercetare eveniment ady09 ady09 buna ziua va rog sa-mi spuneti unde pot gasi anexele aferente ghidului de intocmire a dosarului de cercetare a unui eveniment. multumesc (vezi toată discuția)
Deces la locul de munca, in delegatie Catalin08 Catalin08 Buna seara, As dorii sa ma ajutati cu ceva informatii. In cadrul firmei X 2 angajati au plecat in deplasare in tara. Si-au terminat activitatea in ziua 1 si ... (vezi toată discuția)
Cand si cat de des se face instructajul ssm si psi anicai_alin anicai_alin Sunt angajat la un S.A. incadrat ca tehnician electro-mecanic(sau tehnician mentenanta) Interventiile mele asupra utilajelor sunt atat la echipamentul ... (vezi toată discuția)