va rog frumos,un raspuns la urmatoarea speta:
-am depus la tribunal o cerere de chemare in judecata a unui angajator pt.drepturi banesti.Am primit acasa un plic in care ,printre altele ,in nota,se spune; sa depuneti dovada participarii la sedinta de informare in domeniul medierii.Cum este procedura?Trebuie sa merg la biroul uni mediator sa chem la mediere angajatorul ?Nu inteleg si nu stiu nici ce trebuie sa platesc si unde.Va multumesc
Va adresati unui mediator iar acesta va proceda in consecinta.Mai exact va invita angajatorul la sedinta de informare privind avantajele medierii.Daca la sedinta programata se prezinta ambele parti,mediatorul va emite un certificat de informare,daca insa se prezinta numai o parte,mediatorul va intocmi un proces verbal de informare.Cu unul din aceste documente veti merge si-l veti depune la dosarul existent la instanta.
Daca va prezentati impreuna cu angajatorul la informare,mediatorul intocmeste certificatul de informare in mod gratuit.Daca nu se poate realiza acest lucru,mediatorul va inainta catre angajator o invitatie(la solicitarea dvs.) privind participarea la sedinta de informare referitor la avantajele medierii.In urma invitatiei transmise daca nu se prezinta angajatorul si dvs.da, se va intocmi un proces verbal de informare a partii prezente pe care-l veti depune in instanta,fata de acest aspect,exista costuri legate de trimiterea invitatiei(consumabile,energie electrica,telefon,curierat,etc)pe care fiecare mediator le cuantifica in mod individual.
As dori sa precizez un lucru (deoarece din explicatiile de mai sus reiese ca indiferent de situatie se ajunge in instanta): Aceasta dovada este ceruta de instanta pentru a demonstra ca ati incercat sa rezolvati pe cale amiabila. Asadar prin procedura de mediere puteti chiar sa va rezolvati conflictul cu angajatorul, fara sa mai fie nevoie de instanta (eventual doar ca sa consfintiti acordul rezultat).