avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1128 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA Noi posibile masuri privind TVA
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

Noi posibile masuri privind TVA

O stire pe care am gasit-o pe pagina realitatea.net:

"Potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă, companiile nu îşi mai pot deduce TVA-ul pentru achiziţiile de vehicule cu motoare de maxim 3,5 litri, prevederea aplicându-se şi clienţilor care aparţin firmelor de leasing financiar.

Astfel, TVA nu mai poate fi dedus nici pentru cumpărarea de bunuri destinate vehiculelor, inclusiv carburanţi, piese de schimb sau componente pentru întreţinere, reparaţii sau modificări în regie proprie.

Potrivit Asociaţiei Societăţilor Financiare, anularea deductibilităţii TVA pentru achiziţia de maşini va lovi în transportatori şi în sectorul serviciilor financiare. "
:oops:
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 19:13, 9 Mai 2009
De la această prevedere fac excepţie vehiculele utilizate în scop comercial, în vederea vânzării şi cele pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi. În această categorie se mai înscriu vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plată, pentru închirierea către alte persoane, instruirea de şcolile de şoferi şi transmiterea utilizării în cadrul unui contract de leasing financiar sau operaţional.

Companiile de leasing îşi vor deduce în continuare TVA la achiziţia unui vehicul de la furnizori, însă la refacturarea ratelor şi a dobânzii către client, cu TVA, aceştia nu-şi vor mai putea deduce taxa pe valoare adăugată în cazul leasingului financiar.

Pentru leasingul operaţional, care nu presupune cumpărarea vehiculului de către client la finalul contractului, posibilitatea de deducere a TVA a fost limitată la 30% atât pentru ratele de leasing, cât şi pentru restul cheltuielilor legate de modificare, reparare sau întreţinere.

"Plata a 70% din TVA aferentă achiziţionării vehiculului devine un cost pentru client în condiţiile în care el nu cumpără maşina. Nu este corect ca acesta să plătească taxe pentru un bun care nu va deveni proprietatea lui", a spus Ahciarliu.

Totodată, firmele nu vor mai avea posibilitatea să deducă cheltuielile de funcţionare, întreţinere, reperaţii şi pentru combustibil, aferente aceleiaşi categorii de vehicule.

#-o
nu s-au atins cei de la FMI de unele...dar au propus altele...Uite asa, pentru a se pastra limita de deficit admis apar noi masuri fiscale care sa mai aduca ceva la capitolul de venituri.
In an electoral guvernul nu doreste sa creeze convulsii pe capitolul cheltuieli si atunci apeleaza la masuri care afecteaza tot pe cei care creaza plus valoare, protejand risipa si ineficienta sectorului public
in continuare organigramele sunt supraincarcate cu functii de conducere, aparatul public este stufos, greoi si risipitor... in continuare investitiile publice vor "sorbi" 30-40% din banul public

Sa traim bine!X-(
Nu prea imi vine sa cred ca masurile care se vor lua sunt "opera" FMI.
Dovada: pentru reducerea deductibilitatii TVA la masinile cu greutate mai mare de 3500 kg, autoritatile noastre au facut o cerere de derogare la UE. Guvernul doreste sa limiteze la 30% deductibilitatea TVA la aceste masini. Asa ca nu vor scapa nici acestea.

Aceste reglementari sunt o inventie pur romaneasca, cu radacini in anii '90.
Una dintre masurile impuse de FMI este diminuarea cheltuielilor bugetare prin reducerea aparatului birocratic.
Ati auzit ceva? Ca pe mine poate m-a lasat auzul.
siwdem a scris:

nu s-au atins cei de la FMI de unele...dar au propus altele...

Sa traim bine!X-(


Conditiile FMI: Scaderea fondului de salarii si eliminarea inegalitatilor generate de sporuri
"Cheltuielile cu salariile in sectorul public trebuie tinute sub control. Ca procent din PIB, acestea au crescut de peste doua ori in ultimii trei ani si cred ca se afla peste nivelul dorit de Guvern, la aproximativ 8% din PIB. Cred ca va fi nevoie de scaderea graduala a fondului de salarii", a spus seful delegatiei FMI la Bucuresti, Jeffrey Franks.

Aceasta a precizat insa ca masura nu este echivalenta cu reducerea salariilor. "Sistemul de salarizare este diferit in fiecare minister chiar si pentru aceeasi munca prestata.(...) Din cate stiu eu, exista peste 68 de tipuri de sporuri in sectorul public. Nici acesta nu este un sistem bun, pentru ca este prea complicat si nici transparent. Trebuie sa existe un tratament egal transministerial (...) Reforma sistemului de salarizare va urmari sa rectifice aceste inegalitati. (...). Este vorba despre un un sistem de salarizare care nu se bazeaza atat de mult pe sporuri, ci pe un salariu de baza", a explicat oficialul FMI, potrivit Newsin.

Jeffrey Franks a dat asigurari ca in acordul FMI sunt prevazute conditii specifice care sa "potejeze si sa creasca sustinerea pentru sectorul cel mai vulnerabil al societatii". De asemenea, sunt prevazute masuri pentru a creste fondurile pentru ajutor social si pentru protejarea pensiilor si salariilor minime.

FMI nu cerut majorari de impozite pe 2009

Pentru anul in curs, nu sunt prevazute majorari la impozite si taxe, iar eventualele solicitari ale FMI in acest sens pentru 2010 depind de evolutia bugetului in acest an.

"Guvernul a luat deja o serie de masuri pozitive, precum cresterea contributiilor sociale sau diminuarea cheltuielilor. Pentru 2009 nu am discutat cresterea impozitelor. Pe de alta parte, daca in acest an veniturile bugetare vor fi peste nivelul estimat, Guvernul va putea cheltui o parte din surplus pe ce considera necesar si ar putea economisi o parte pentru nevoi viitoare", a spus Franks.

FMI spera sa obtina angajamente scrise privind mentinerea finantarilor din Romania

Jeffrey Franks a declarat ca vrea sa obtina de la bancile-mama cu subsidiare in Romania angajamente scrise ca nu isi vor retrage finantarile.

Intrebat daca angajamentele vor include si conditii legate de rezervele minime obligatorii constituite de banci, reprezentantul FMI a spus ca institutia va solicita "mentinerea finantarilor deja acordate, iar intre acestea pot fi si rezervele minime".

Hristos a Inviat!
S-a publicat OUG 34/2009... Puteti sa ma lamuriti daca se poate deduce TVA-ul in continuare pt combustibil si rate de leasing la autovehiculele cumparate in leasing de la 01.05.2009? ca parerile sunt impartite! e urgent, va rog mult!

Alte discuții în legătură

Tva leasing si cheltuieli aferente rallia rallia Buna seara, rog luminati-ma,ca tare mi se par incurcate caile iadului!!!!..:Onu sunt de specialitate ,economic vorbind.. CAZ: Un srl cu 2 asociati, fara ... (vezi toată discuția)
Tva leasing si cheltuieli aferente leasingului tomozeimihaela tomozeimihaela Buna ziua. Am achizitionat in noiembrie 2008 doua masini (una pt.administrator si una pt. contabil)prin contract de leasing financiar .Intrebarea mea ... (vezi toată discuția)
Deduc sau nu sama sama buna poate careva dintre voi sunteti mai dezghetati la minte. cum procedam incepand cu luna mai cu TVA-ul la leasing si la combustibil, dar cu ... (vezi toată discuția)