Buna ziua,am un PFA prestari servicii si as dori sa mai bag un cod la Registrul comertului pe" comert",urmand sa deschid un magazin intr-un mall,actele dureaza 5 zile de la semnarea contractului de inchiriere al spatiului
intrebarea mea este:in acest timp as putea amenaja spatiul cu mobilier respectiv sa comand marfa?se poate comanda marfa cu factura inainte sa iasa actele cu codul de comert(eu avand prestari servicii)sau trebuie sa astept pana ce vor iesi actele?
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns daca puteti
si mai am o intrebare,daca am cazier fiscal cu toate ca am platit forfetarul (deoarece am o firma suspendata pe 3 ani fara activitate si nu s-a depus declaratiile anuale)dupa cat timp de la radierea firmei mi se sterge notificarea din cazier(adica sa nu mai figurez cu el)
Puteti sa va faceti amenajarea spatiului si comanda pentru marfa pentru ca deja aveti pfa-ul, faca ati depus actele pentru adaugare de alte activitati. Veti folosi acelasi registru jurnal de incasari si plati.
Tot acum, din timp, sa rezolvati si problema fiscalizarii casei de marcat la adresa noului punct de lucru pentru ca o sa dureze si asta cateva zile si nu aveti voie sa incepeti sa aveti venituri acolo fara casa de marcat fiscalizata..
Va multumesc problema este urmatoarea
PFA-ul este pe numele sotului,(el se ocupa de prestari servicii)cu partea de comert as vrea sa ma ocup eu ca angajat al lui cu contract de munca individual(cu procura prin notariat de a ma imputernici pe mine pt tot ce inseamna controale,acte etc.sa nu mai depind de el)
as dori sa fac separat un registru de incasari si plati(doar pe comert)
Semnez contractul de inchiriere cu spatiul,depune actele la Reg Comertului pt cod CAEN comert;in acest timp sa inteleg ca pot procura marfa chiar daca nu am acel cod(dosarul fiind bagat la Reg Comertului,asteptand sa iasa)?
Puteti sa va angajati cu contract de munca cu norma intreaga sau partiala, la pfa-ul sotului.
Sa aveti in vedere ca va trebui sa completati si sa trimiteti revisalul in pana in ultima zi lucratoare dinaintea celei in care incepeti munca, asa cum e trecuta si in contract.
Tot atunci sa depuneti formularul 070 cu modificarea vectorului fiscal la pfa si sa bifati acolo data cand pfa-ul va trebui sa platesca impozit pe venit, contributiile sociale si celelalte taxe pentru acel contract de munca.
Pentru acel contract de munca (adica pentru impozit pe venit, contributiile sociale si celelalte taxe) va trebui sa depuneti declaratia 112. Deci nu si pentru ce plateste pfa-ul in mod normal.
Cred ca daca nu aveti experienta, e bine sa colaborati cu un contabil macar in primele luni ca sa va puna in tema.
Nu puteti sa tineti RJIP separat.
Da, daca ati depus actele, adica sunteti sigura ca totul e in regula si nu veti avea o surpriza sa nu va accepte, puteti sa incepeti amenajarea si sa comandati marfa.
buna ziua,sa inteleg ca ma pot duce cu actele necesare si imi pot adauga un nou cod caen la un pfa deja existent dar care are alte coduri?
Va rog imi puteti spune ce lege este pentru ca in Alexandria nimeni nu a reusit sa ma lamureasca.
Multumesc