avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 772 soluții astăzi

Joi, 20 martie, are loc evenimentul: Impozitul minim global de 15%: Cadrul de implementare a Directivei Pillar 2 în România. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe profit Acesta este proiectul OUG-Masuri in domeniul politicii ...
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe profit

Acesta este proiectul OUG-Masuri in domeniul politicii fiscale

CAPITOLUL II
Masuri in domeniul politicii fiscale

Art. 19. – Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
„Impozit pe profit minim
Art. 18. - (1) Contribuabilii care desfasoara activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizeaza aceste venituri in baza unui contract de asociere, si la care impozitul pe profit datorat pentru activitatile prevazute in acest articol este mai mic decat 5% din veniturile respective sunt obligati la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri inregistrate.
(2) Contribuabilii care desfasoara preponderent activitatile prevazute la alin.(4), cu exceptia celor prevazuti la art. 15 si la art.38, si la care impozitul pe profit este mai mic decat 0,5% din veniturile inregistrate, sunt obligati la plata unui impozit de 0,5% aplicat asupra veniturilor inregistrate, dar nu mai putin de 6.500 lei anual.
(3) In sensul alin.(2), veniturile inregistrate sunt veniturile obtinute din orice sursa, din care se scad:
a) veniturile din variatia stocurilor;
b) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentand cota-parte a subventiilor guvernamentale si a altor resurse pentru finantarea investitiilor;
d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere, conform reglementarilor legale;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor si a majorarilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementarilor legale;
f) veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare;
g) veniturile prevazute la art. 20 lit. d);
h) in perioada 1 ianuarie 2009 - 31 decembrie 2009 inclusiv, veniturile din tranzactionarea titlurilor de participare pe piata autorizata si supravegheata de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.
(4) Pentru aplicarea prevederilor alin.(2), activitatile desfasurate de contribuabili sunt urmatoarele:
a) tranzactii imobiliare;
b) activitati de inchiriere si leasing;
c) activitati de investigatii si protectie;
d) comert cu ridicata si cu amanuntul, intretinerea si repararea autovehiculelor si a motocicletelor;
e) comert cu ridicata, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete;
f) comert cu amanuntul, cu exceptia autovehiculelor si motocicletelor;
g) hoteluri si alte facilitati de cazare;
h) restaurante si alte activitati de servicii de alimentatie;
i) activitati de servicii in tehnologia informatiei;
j) activitati de servicii informatice;
k) activitati juridice si de contabilitate;
l) industria alimentara;
m) fabricarea bauturilor;
n) activitati ale directiilor (centralelor), birourilor administrative centralizate; activitati de management si de consultanta in management;
o) activitati de arhitectura si inginerie; activitati de testari si analiza tehnica;
p) activitati ale agentiilor turistice si a tur-operatorilor; alte servicii de rezervare si asistenta turistica;
r) activitati de secretariat, servicii suport si alte activitati de servicii prestate in principal intreprinderilor;
s) activitati sportive, recreative si distractive;
s) transporturi rutiere;
t) alte activitati de servicii.
(5) Incadrarea in activitatile prevazute la alin.(4) este cea stabilita prin clasificarea activitatilor din economia nationala – CAEN.”

2. La articolul 21, litera n) a alineatului (3) se abroga.

3. La articolul 21, dupa litera s) a alineatului (4) se introduce o noua litera, lit. t), cu urmatorul cuprins:
„t) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, inclusiv cheltuielile privind combustibilul, aferente vehiculelor rutiere motorizate care sunt in mod normal utilizate pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kilograme si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare din urmatoarele categorii:
a) vehiculele sunt utilizate pentru transportul cu plata de persoane, cum este de exemplu activitatea de taxi;
b) vehiculele sunt utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, instruirea de catre scolile de soferi, transmiterea folosintei in cadrul unui contract de leasing financiar sau operational.”

4. La articolul 22, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin.(51) cu urmatorul cuprins:
“(51) Prin exceptie de la prevederile alin.(5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizarii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate si/sau casate se impoziteaza concomitent cu deducerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupa caz.”

5. La articolul 24, litera h) a alineatului (11) va avea urmatorul cuprins:
„h) amortizarea aferenta autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare ale persoanei juridice este deductibila limitat la cel mult un singur autoturism pentru fiecare persoana fizica cu astfel de atributii.”

6. La articolul 34, dupa alineatul (14) se introduce un nou alineat, alin. (15), cu urmatorul cuprins:
“(15) Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin.(1) lit.b) care desfasoara preponderent, activitatile prevazute la art. 18 alin.(4), in vederea declararii si platii impozitului pe profit, aplica urmatoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea, se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul trimestrului cu impozitul stabilit prin aplicarea cotei prevazuta la art.18 alin.(2) asupra veniturilor inregistrate in perioada 1 mai – 30 iunie 2009 si cu limita de 1.083 lei;
b) pentru trimestrele al III-lea si al IV-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul fiecarui trimestru cu impozitul stabilit prin aplicarea cotei prevazuta la art.18 alin.(2) asupra veniturilor inregistrate in trimestrul respectiv si cu limita de 1.625 lei aferenta fiecarui trimestru.”

7. La articolul 48, dupa litera l) a alineatului (7) se introduce o noua litera, lit. l1) cu urmatorul cuprins:
„l1) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, inclusiv cheltuielile privind combustibilul, aferente vehiculelor rutiere motorizate care sunt in mod normal utilizate pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kilograme si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare din urmatoarele categorii:
1. vehiculele sunt utilizate pentru transportul cu plata de persoane, cum este de exemplu activitatea de taxi;
2. vehiculele sunt utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, instruirea de catre scolile de soferi.”

8. Articolul 107 va avea urmatorul cuprins:
½Cota de impozitare
Art. 107. – (1) Cota de impozitare pe veniturile microintreprinderilor este: 2% in anul 2007; 2,5% in anul 2008; 3% in anul 2009.
(2) In situatia in care impozitul datorat de microintreprinderile care desfasoara preponderent activitatile prevazute la art.18 alin.(4) din Titlul II este mai mic decat 1.625 lei trimestrial, acestea sunt obligate la plata acestei sume.
(3) In aplicarea alin.(2), pentru anul 2009, se au in vedere urmatoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea, se compara impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat la sfarsitul trimestrului cu limita de 1.083 lei;
b) pentru trimestrele al III-lea si al IV-lea se compara impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat la sfarsitul fiecarui trimestru cu limita de 1.625 lei aferenta fiecarui trimestru.”

9. La articolul 145, dupa alineatul (5) se introduc sapte noi alineate, alin.(6) – (12), cu urmatorul cuprins:
“(6) Nu se deduce taxa pentru achizitiile de vehicule rutiere motorizate si pentru orice achizitii de bunuri destinate vehiculelor aflate in proprietatea sau in folosinta persoanelor impozabile, inclusiv pentru achizitia de carburanti, lubrifianti, piese de schimb si componente destinate intretinerii, reparatiilor sau modificarilor in regie proprie, cu exceptia vehiculelor care se inscriu in oricare din urmatoarele categorii:
a) vehiculele utilizate in scop comercial, respectiv in vederea revanzarii;
b) vehiculele utilizate pentru transportul cu plata de persoane, inclusiv pentru activitatea de taxi;
c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane, instruirea de catre scolile de soferi, transmiterea folosintei in cadrul unui contract de leasing financiar sau operational;
(7) Prin achizitie de vehicule, in sensul alin. (6), se intelege cumpararea unui vehicul din Romania, importul sau achizitia intracomunitara a vehiculului. Obtinerea unui vehicul in cadrul unui contract de leasing financiar, astfel cum este acesta definit la pct. 7 alin. (1) al art. 7, este considerata achizitie de bunuri in sensul aplicarii prevederilor alin. (6).
(8) Prevederile alin.(6) - (7) se aplica pentru orice vehicule rutiere motorizate, care sunt in mod normal utilizate pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kilograme si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului.
(9) Prevederile alin.(6) - (8) nu se aplica pentru avansurile care au fost achitate inainte de data de 1 mai 2009 pentru valoarea totala sau partiala a vehiculelor rutiere motorizate mentionate la alin.(6), cu caracteristicile prevazute la alin.(8), si a bunurilor destinate vehiculelor aflate in proprietatea sau in folosinta persoanelor impozabile, daca livrarea acestora intervine dupa data de 1 mai 2009 inclusiv.
(10) In cazul contractelor de leasing financiar de vehicule rutiere motorizate, in derulare la data de 1 mai 2009, se aplica prevederile alin. (6) - (8) pentru ratele de leasing si valoarea reziduala a acestora, a caror exigibilitate intervine dupa data de 1 mai 2009 inclusiv.
(11) Se limiteaza dreptul de deducere al taxei la 30% pentru cheltuielile cu serviciile legate de vehiculele rutiere motorizate prevazute la alin.(6), cu caracteristicile prevazute la alin.(8), inclusiv cheltuielile de modificare, reparare sau intretinere, chiria sau rata de leasing operational, astfel cum este definit la pct. 8 alin.(1) al art.7.
(12) In cazul contractelor de leasing operational sau a oricaror alte contracte de inchiriere sau de punere la dispozitia persoanei impozabile a unui vehicul rutier motorizat, in derulare la data de 1 mai 2009, se aplica prevederile alin. (11) pentru ratele de leasing sau chiria, a caror exigibilitate intervine dupa data de 1 mai 2009 inclusiv.”

10. La articolul 1561, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (61) si (62) cu urmatorul cuprins:
„(61) Prin exceptie de la prevederile alin. (2) – (6), pentru persoana impozabila care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, perioada fiscala devine luna calendaristica incepand cu:
a) prima luna a unui trimestru calendaristic, daca exigibilitatea taxei aferente achizitiei intracomunitare intervine in aceasta prima luna a respectivului trimestru;
b) a treia luna a trimestrului calendaristic, daca exigibilitatea taxei aferente achizitiei intracomunitare intervine in a doua luna a respectivului trimestru. Primele doua luni ale trimestrului respectiv vor constitui o perioada fiscala distincta, pentru care persoana impozabila va avea obligatia depunerii unui decont de taxa conform art. 1562 alin.(1);
c) prima luna a trimestrului calendaristic urmator, daca exigibilitatea taxei aferente achizitiei intracomunitare intervine in a treia luna a unui trimestru calendaristic.
(62) Persoana impozabila care potrivit alin. (61) este obligata sa isi schimbe perioada fiscala trebuie sa depuna o declaratie de mentiuni la organul fiscal competent, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la finele lunii in care intervine exigibilitatea achizitiei intracomunitare care genereaza aceasta obligatie si va utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica fara a avea posibilitatea de a reveni la utilizarea trimestrului calendaristic ca perioada fiscala”.

foarte corect "primavera"
ai pus punctul pe" I"
Se vrea parca aducerea la tacere a micilor intreprinzatori autohtoni a celor care gandesc si muncesc in stil si obicei romanesc. Nu poti tine o ferma, nu poti face lucrari agricole, nu poti sa faci un mic comert autorizat cu acte in regula, poate nici in targuri nu o sa mai avem acces ca si asa au c-am disparut acele targuri traditionale ramanesti . Dar sa speram ca se vor trezi din betia puterii cei care trebuie si sa speram ca asa este bine acum de sarbatori
Andreea Lisievici a scris:

maccount a scris:
Proceduri de contestare :
[ link extern ]

Nu cred ca foloseste la ceva, din pacate. Cota de impozit este reglementata strict la nivel national, si nu are cum sa contravina dreptului comunitar. Studiul respectiv poate folosi mult mai mult la probleme cum e taxa de poluare (sau cum se mai cheama acum), dar din pacate nu la problema discutata aici.

In plus, este destul de evident ca studiul nu a beneficiat si de concursul unui jurist, deci nu trebuie luat de bun in aspectele juridice.


Posibil.. insa aceasta OUG nu respecta prevederile privind modificarea Codului Fiscal !

Trebuie vazute aspectele legate de TVA cum au fost modificate, TVA este reglementat la nivel comunitar, numai anumite aspecte raman la latitudinea legislatiei nationale.

Impozitul pe venitul micro, din cate imi aduc eu aminte a fost reglementat cu forurile europene inainte de aderare...si a fost permis ca o facilitate.



Astept sa citesc textul care va fi publicat in M.Of. si mai i discutam
Iata si modificarea chimbarii:
Măsuri în domeniul politicii fiscale
Art. 32. – Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, public ată în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembr ie 2003, cu modificările şi
completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 18 va avea următorul cuprins:
„Impozit minim
Art. 18. - (1) Contribuabilii care desfăşoară activităţi de natura barurilor
de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive,
inclusiv persoanele juridice care realizează aceste venituri în baza unui
contract de asociere, şi la care impozitul pe profit datorat pentru activităţile
prevăzute în acest articol este mai mic decât 5% din veniturile respective sunt
obligaţi la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri înregistrate.
(2) Contribuabilii, cu excepţia celor prevăzuţi la alin.(1) al prezentului
articol, art.13 lit.c)-e), art. 15 şi la art.38, la care impozitul pe profit este mai mic
decât suma impozitului minim pentru tranşa de venituri totale corespunzătoare,
prevăzute la alin.(3), sunt obligaţi la plata impozitului la nivelul acestei sume.
(3) Pentru aplicarea prevederilor alin.(2), sumele corespunzatoare
impozitului minim, stabilite în funcţie de veniturile totale înregistrate la data de
31 decembrie a anului precedent, sunt următoarele:
Venituri totale anuale (lei) Impozit minim anual(lei)0 - 52.000 2.200
52.001 - 215.000 4.300
215.001 - 430.000 6.500
430.001 - 4.300.000 8.600
4.300.001 - 21.500.000 11.000
21.500.001 – 129.000.000 22.000
Peste 129.000.001 43.000
(4) Pentru încadrarea în tranşa de venituri totale prevăzută la alin.(3), se
iau în calcul veniturile totale, obţinute din orice sursă, înregistrate la data de 31
decembrie a anului precedent, din care se scad:
a) veniturile din variaţia stocurilor;
b) veniturile din producţia de imobilizări corporale şi necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentând cota -parte a subvenţiilor
guvernamentale şi a altor resurse pentru finanţarea investiţiilor;
d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s -a
acordat deducere, conform reglementărilor legale;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor şi a majorărilor datorate
bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului
impozabil, conform reglementărilor legale;
f) veniturile realizate din despăgubiri de la societăţile de asigurare;
g) veniturile prevăzute la art. 20 lit. d).”
2. La articolul 21, litera n) a alineatului (3) va avea următorul cuprins:
½n) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii, exclusiv cele privind
combustibilul, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu funcţii de
conducere şi de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat la cel
mult un singur autoturism aferent fiecărei persoane cu astfel de atrib uţii.½
3. La articolul 21, dupa litera ş) a alineatului (4) se introduce o nou ă literă,
lit. t), cu următorul cuprins:
„t) în perioada 1.05.2009 – 31.12.2010, cheltuielile privind combustibilul
pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru
transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu
depăşească 3.500 kilograme şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de
11
pasageri, incluzând şi scaunul şoferului , aflate în proprietatea sau în folosinţa
contribuabilului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare din
următoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază şi
protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfăşurare a
activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care
de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a
forţei de muncă. ½
2. vehiculele sunt utilizate pentru transportul de persoane cu plată,
inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele sunt utilizate pentru închirierea către alte persoane, inclusiv
pentru desfăşurarea activităţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi;
4. La articolul 22, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin.(5 1)
cu următorul cuprins:
“(51) Prin excepţie de la prevederile alin.(5), rezervele din reevaluarea
mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuată după data de 1 ianuarie 2004,
care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizării
fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate şi/sau casate se impozitează
concomitent cu deducerea amort izării fiscale, respectiv la momentul scăderii
din gestiune a acestor mijloace fixe, după caz.”
5. La articolul 34, alineatele (7) şi (8) vor avea următorul cuprins:
“(7) Prin excepţie de la prevederile alin.(6), contribuabilii prevăzuţi la
alin.(1) nou-înfiinţaţi efectuează plăţi anticipate în contul impozitului pe profit la
nivelul impozitului minim anual aferent primei tranşe de venituri totale,
prevăzută la art. 18 alin.(3), recalculat în mod corespunzator pentru perioada
impozabilă respectivă.
(8) În cazul contribuabililor care în anul precedent au beneficiat de scutiri
de la plata impozitului pe profit, conform legii, iar în anul pentru care se
calculează şi se efectuează plăţile anticipate nu mai beneficiază de facilităţile
fiscale respective, impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza căruia se
determină plăţile anticipate, este impozitul pe profit determinat conform
declaraţiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, luându -se în calcul
şi impozitul pe profit scutit.”
6. La articolul 34, după alineatul (14) se introduc patru noi alineate, alin.
(15) – (18), cu următorul cuprins:
“(15) Pentru anul 2009, contribuabilii prev ăzuţi la alin.(1) lit.b) aplică
următoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea, se compară impozitul pe profit datorat la
sfârşitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin.( 3),
recalculat în mod corespunzător pentru perioada 1 mai – 30 iunie 2009, prin
împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu numărul de luni
aferent perioadei respective;
12
b) pentru trimestrele al III -lea şi al IV-lea se compară impozitul pe profit
datorat la sfârşitul fiecărui trimestru cu impozitul minim anual, prevăzut la art.
18 alin.(3), recalculat în mod corespunzător pentru trimestrul respec tiv prin
împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu numărul de luni
aferent trimestrului respectiv.
(16) Pentru anul 2009, contribuabilii prevăzuţi la alin.(1) lit.a) efectuează
în continuare plăţile anticipate în contul impozitului p e profit stabilite conform
prezentului articol.
(17) În situaţia în care contribuabilii prevăzuţi la alin.(1) lit.a) au înregistrat
în anul 2008 pierdere fiscală, aceştia efectuează plăţi anticipate în contul
impozitului pe profit în sumă de o pătrime din impozitul minim anual, prevăzut
la art. 18 alin.(3).
(18) Pentru anul 2009, contribuabilii prevăz uţi la alin.(1) lit.a) şi alin.(5),
pentru definitivarea impozitului pe profit anual, aplică prevederile art.18 alin.(2)
prin compararea impozitului pe profi t datorat la sfârşitul anului fiscal cu
impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin.(3). ”
7. La articolul 48, după litera l) a alineatului (7), se introduce o nouă literă,
lit. l1), cu următorul cuprins:
½ l1) în perioada 1.05.2009 – 31.12.2010, cheltuielile privind combustibilul,
pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru
transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu
depăşească 3500 kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri,
incluzând şi scaunul soferului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu
în oricare din următoarele categorii:
1.vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază şi
protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de de sfăşurare a
activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care
de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a
forţei de muncă;
2.vehiculele sunt utilizate pentru transportul de persoan e cu plată,
inclusiv pentru activitatea de taxi;
3.vehiculele sunt utilizate pentru închirierea către alte persoane, inclusiv
pentru desfăşurarea activităţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi.½
8. Articolul 107 va avea următorul cuprins:
½Cota de impozitare
Art. 107. – (1) Cota de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor este:
2% în anul 2007; 2,5% în anul 2008; 3% în anul 2009.
(2) În situaţia în care impozitul datorat de microîntreprinderi este mai mic
decât impozitul minim anual, prevăzut la art. 18 alin.(3), acestea sunt obligate
la plata impozitului la nivelul acestei sume.
(3) În aplicarea alin.(2), pentru anul 2009, se au în vedere următoarele
reguli:
13
a) pentru trimestrul al II -lea, se compară impozitul pe veniturile
microîntreprinderilor datorat la sfârşitul trimestrului cu impozitul minim anual,
prevăzut la art. 18 alin.(3), recalculat în mod corespunzător pentru perioada 1
mai – 30 iunie 2009, prin împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi
înmulţirea cu numărul de luni aferent perioadei respective;
b) pentru trimestrele al III -lea şi al IV-lea se compară impozitul pe
veniturile microîntreprinderilor datorat la sfârşitul fiecărui trimestru cu impozitul
minim anual, prevăzut la art. 18 alin.(3), recalculat în mod corespunzător pentru
trimestrul respectiv prin împărţirea impozitului minim anual la 12 luni şi
înmulţirea cu numărul de luni aferent trimestrului respectiv.
9.La articolul 141 alineatul (2) lit. g) se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„g) livrările de bunuri care au fost afectate unei activităţi scutite, în temeiul
prezentului articol, dacă taxa aferentă bunurilor respective nu a fost dedusă,
precum şi livrările de bunuri a căror achiziţie a făcut obiectul excluderii dreptului
de deducere, conform art. 145 alin. (5) lit.b) şi art. 1451 “.
10. După articolul 145, se introduce articolul 1451 ”Limitări speciale ale
dreptului de deducere”, cu următorul cuprins:
“(1) În cazul vehiculelor rutiere motorizate, care sunt destinate exclusiv
pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să
nu depăşească 3.500 kilograme şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de
pasageri, incluzând şi scaunul şoferului , nu se deduce taxa pe valoarea
adăugată aferentă achiziţiilor acestor vehicule, precum şi ta xa aferentă
achiziţiilor de combustibil destinat utilizării pentru vehiculele care au aceleaşi
caracteristici, aflate în proprietatea sau în folosinţa persoanei impozabile, cu
excepţia vehiculelor care se înscriu în oricare din următoarele categorii:
a)vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază şi
protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfăşurare a
activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care
de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a
forţei de muncă.
b) vehiculele utilizate pentru transportul cu plată de persoane, inclusiv
pentru activitatea de taxi;
c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plată, inclusiv pen tru
închirierea către alte persoane, instruirea de către şcolile de şoferi,
transmiterea folosinţei în cadrul unui contract de leasing financiar sau
operaţional;
d) vehiculele utilizate în scop comercial, respectiv în vederea revânzării .
(2) Prin achiziţie de vehicule, în sensul alin. (1), se înţelege cumpărarea
unui vehicul din România, importul sau achiziţia intracomunitară a vehiculului.
(3) Prevederile alin.(1) - (2) nu se aplică pentru avansurile care au fost
achitate înainte de data de 1 mai 2009 pentru valoarea totală sau parţială a
14
vehiculelor rutiere motorizate, dacă livrarea acestora intervine după data de 1
mai 2009, inclusiv.
(4) Prevederile prezentului articol se aplică pâna la data de 31.12.2010,
inclusiv.
(5) În cazul vehiculelor exceptat e potrivit alin.(1) se vor aplica regulile
generale de deducere stabilite la art. 145, 146 -1471.”
11. La articolul 1561, după alineatul (6) se introduc două noi alineate,
alineatele (61) şi (62), cu următorul cuprins:
(61) Prin excepţie de la prevederile alin. (2) – (6), pentru persoana
impozabilă care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care
efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România, perioada fiscală
devine luna calendaristică începând cu:
a) prima lună a unui trimestru calendaristic, dacă exigibilitatea taxei
aferente achiziţiei intracomunitare intervine în această primă lună a
respectivului trimestru;
b) a treia lună a trimestrului calendaristic, dacă exigibilitatea taxei aferente
achiziţiei intracomunitare intervine în a doua lună a respectivului trimestru.
Primele două luni ale trimestrului respectiv vor constitui o perioadă fiscală
distinctă, pentru care persoana impozabilă va avea obligaţia depunerii unui
decont de taxă conform art. 156 2 alin.(1);
c) prima lună a trimestrului calendaristic următor, dacă exigibilitatea taxei
aferente achiziţiei intracomunitare intervine în a treia lună a unui trimestru
calendaristic.
(62) Persoana impozabilă care potrivit alin. (6 1) este obligată să îşi
schimbe perioada fiscală trebuie să depună o declaraţie de menţiuni la organul
fiscal competent, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la finele lunii în
care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare care generează această
obligaţie şi va utiliza ca perioadă fiscală luna calendaristică fără a avea
posibilitatea de a reveni la utilizarea trimestrului calendaristic ca perioadă
fiscală”.
12. La articolul 2441, după alineatul (7) se introduc cinci noi alineate,
alineatele (8) - (12), cu următorul cuprins:
“(8) Operatorii economici care intenţionează să comercializeze în sistem
angro produse energetice prevăzute la art. 175 alin. (3) lit. a) - e), sunt obligaţi
să se înregistreze la autoritatea fiscală teritorială conform procedurii şi cu
îndeplinirea condiţiilor ce vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală.
(9) Operatorii economici care desfăşoară activitatea de comercializare în
sistem angro de produse energetice prevăzute la art. 175 alin. (3) lit. a) - e)
sunt obligaţi să îndeplinească procedura şi condiţiile stabilite prin ordinul
preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prevăzut la alin. (8),
în termen de 90 de zile de la data publicării ordinului în Monitorul Oficial al
României, Partea I.
15
(10) Nu intră sub incidenţa alin. (8) şi (9) antrepozitarii autorizaţi şi
operatorii înregistraţi pentru produse energetice.
(11) Desfăşurarea activităţii de comercializare de către operatorii
economici prevăzuţi la alin. (8) care nu îndeplinesc proced ura şi condiţiile
stabilite potrivit alin. (8), constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă
de la 50.000 lei la 100.000 lei şi confiscarea sumelor rezultate din această
vânzare.
(12) Desfăşurarea activităţii de comercializare de către operatorii
economici prevăzuţi la alin. (9) care nu îndeplinesc procedura şi condiţiile
stabilite potrivit alin. (8), după termenul stabilit la alin. (9), constituie
contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50.000 lei la 100.000 lei,
confiscarea sumelor rezultate din această vânzare şi oprirea activităţii de
comercializare a produselor accizabile pe o perioadă de 1 - 3 luni.”
Art. 33. – După articolul 219 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial a l României,
Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se
introduce un nou articol, art. 2191, cu următorul cuprins:
„Art. 2191 - Contravenţii în cazul declaraţiilor recapitulative
(1) Constituie contravenţie, nedepun erea la termenele prevăzute de lege
a declaraţiilor recapitulative reglementate la titlul VI din Legea nr. 571/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, sau depunerea de astfel de declaraţii cu
sume incorecte ori incomplete.
(2) Fapta prevazută la alin. (1) se sancţionează cu amendă de 2% din
suma totală a achiziţiilor/livrărilor intracomunitare de bunuri nedeclarate sau,
după caz din diferenţele nedeclarate rezultate urmare declaraţiilor incorecte ori
incomplete.
(3) Nu se sancţionează contravenţi onal persoanele care corectează
declaraţiile recapitulative până la împlinirea termenului legal de depunere a
acestora.
(4) Nu se sancţionează contravenţional persoanele care, ulterior
termenului legal de depunere, corectează declaraţiile ca urmare a unui fapt
neimputabil persoanei impozabile.
(5) Amenda prevazută la alin. (2) se reduce cu 50% în situaţia în care
persoana impozabilă corectează declaraţia recapitulativă până la termenul
legal de depunere a următoarei declaraţii recapitulative.
(6) Dispoziţiile art. 221 alin. (1) şi (5) se aplică în mod corespunzător.”
Art. 34. – (1) Prevederile art. 2191 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală , republicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 513 din 31 iulie 200 7, cu modificările şi completările ulterioare , se
aplică faptelor constatate după data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de
urgenţă.
(2) În cazul declaraţiilor recapitulative cu termene de depunere anterioare
intrării în vigoare a prezentei ordonan ţe de urgenţă, dispoziţiile art.12 alin.(2)16
din Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi
completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
(5) Nu se sancţionează contravenţional persoanele care corectează, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de
urgenţă, declaraţiile recapitulative cu termene de depunere anterioare intrării în
vigoare a ordonanţei.
Pentru un SRL care nu realizeaza venituri, dar nu are activitatea suspendata oficial la ORC va exista obligatia de plata a acestui impozit minim. Intreb asta pentru ca prima transa de incadrare e cu valori intre 0(zero) - 52000 .
din pacate, da.

Alte discuții în legătură

Propunere adresata consultantilor fiscali si expertilor contabili Ana Muntianu Ana Muntianu Avand in vedere ca pana luni proiectul OUG privind unele reglementari fiscale este supus dezbaterii publice, va propun sa sesizam organismele profesionale din ... (vezi toată discuția)
Modificare norme cod fiscal - proiect Ana Muntianu Ana Muntianu PROIECT H.G. REFERITOR O.U.G. 34/2009 VARIANTÃ DE LUCRU GUVERNUL ROMÂNIEI HOTÃRÂRE pentru modificarea şi completarea normelor ... (vezi toată discuția)
Impozitul pe profit conform oug34/14.04.2009 mihaeladobre mihaeladobre Cum e cu impozitul forfetar?Cum stim daca ne incadram in cotele alea si daca il platim numai pe acela sau si pe cel de 16%?daca se poate sa imi explicati si ... (vezi toată discuția)