Din aplicatiile software, chitanta se listeaza in 2 exemplare:
- un exemplar pt platitor
- un exemplar ramane la institutia/agentul economic care incaseaza suma.
Conform O3512/2008:
Chitanta - "Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, dupa utilizarea completa a carnetului (exemplarul 2)."
In cazul chitantelor emise din aplicatii nu avem carnete.
Din experienta altora am desprins 2 variante:
- exemparul 2 se indosariaza impreuna cu fila din registrul de casa
- formare carnete - am auzit si de aceasta varianta - inseamna ca cineva sa numeroteze carnetul si sa specifice numarul de file etc.
Aveti mai multe variante dintre care va spun doua mai folosite:
1)Listati chitanta in 3 exemplare : 1 client, 1 agent/registru casa, 1 la "cotor" (fostul cotor)/arhiva
2)Listati chitanta in 2 exemplare : 1 client, 1 agent/registru casa = exemplar pe care il scanati si constituiti "cotor"/arhiva electronica, arhiva care o salvati pe suport sau pe drive dedicat pe net(server),
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.