1. Procedura de desprindere echivaleaza cu infiintarea unei noi asociatii.
Infiintarea unei noi asociatiii se face prin acordul scris a minim 50%+1 dintre proprietarii scarii respective. Acte: acord de asociere, statut, proces verbal al adunarii generale de constituire, actele de proprietate (in copie), declaratia presedintelui autentificata la notar, cererea catre judecator, avizul furnizorilor....
Se plateste o taxa de 20 lei la directia de finate, cand se depun actele la judecator. Cheltuielile pot fi aproape "zero" daca va intocmiti singuri documentatia necesara.
Cheltuielile pot fi de 500-1500 lei daca apelati la juristi care sa va intocmeasca documentatia si sa se ocupe de dosare, daca trebuie sa scoateti de la OCPI cartea funciara colectiva...
2. Da, procesul continua si dac-l castigati o sa recuperati iar daca nu, nu.
Dar inpartirea unei asociatii formata acum din 2 scari, in doua asociatii fiecare de cate o scara nu duce la nimic bun pentru ca:
- o sa aveti nevoie de 2 presedinti si doua comitete executive
- o sa aveti nevoie de 2 administratori, casieri, contabili, cenzori
.... Adica dublu ca numar de oameni fata de ceea ce aveti acum.
- aveti cu siguranta proprietati comune cu cealata scara: subsol, terasa, pereti comuni, instalatii de apa, de gaz comune..., care va pun la grea incercare cand o sa le administrati separat.