avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1216 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... dizolvare SRL cu asociat unic
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

dizolvare SRL cu asociat unic

Buna, sunt student al facultatii de drept din cadrul ubb cluj si am urmatoarea problema.
Incerc sa ajut un prieten sa-si dizolve un SRL cu asociat unic infiintat acum 2 ani care nu a avut vreodata activitate, SRL in cadrul careia am calitatea de administrator. Fiind abia anul 2 nu am studiat drept comercial.
Obiectul de activitate ar fi trebuit sa se incadreze la "agentii imobiliare" insa inca de la infiintare societatea se afla in imposibilitatea de a-si realiza activitatea.

In materie am citit Legea 31/1991 si alte resurse online insa am unele nedumeriri.

Pana in momentul de fata:
- Am facut rost de o cerere de radiere (tip) pe care urmeaza sa o completeze in calitate de asociat unic.
- Am redactat o decizie a asociatului unic prin care se dispune dizolvarea.

De asemenea:
- Capitalul social de 200 ron este singurul activ al societatii; societatea nu detine niciun alt bun in proprietate.
- SRL-ul nu are niciun fel de pasiv sau creditori; nici nu a avut vreodata.
- toate declaratiile cu privire la impozitul pe profit au fost depuse la timp, "pe 0"; au fost depuse de asemenea si declaratii pe raspunderea asociatului unic cum ca societatea nu a avut activitate in tot acest timp.


Am inteles de asemenea ca pana la radierea din registrul comertului urmeaza a fii indepliniti 2 pasi, dizolvarea si lichidarea.

Art. 253

(1) Lichidatorii vor putea fi persoane fizice sau persoane juridice. Lichidatorii persoane fizice sau reprezentantii permanenti - persoane fizice ale societatii lichidatoare - trebuie sa fie lichidatori autorizati, in conditiile legii.

1. Ce se intelege prin lichidatori autorizati ? Unde ii gasesc pe acesti lichidatori autorizati ?