In speta de fata OPC nu va poate ajuta
Nu ati precizat daca ati depus la furnizorul de utilitati dosarul complet necesar proceduri de debransareinclusiv acordul asociatiei de proprietari
La Dalkia nu am depus decat cererea de debransare. Asta e tot ce mi s-a cerut. Au mai zis ca trebuie sa am acordul asociatiei de proprietari, insa nu mi s-a precizat ca e nevoie sa fie scris, sau ca ar trebui sa mai depun ceva la ei. De ce nu este o solutie sa ma adresez la OPC? Nu mi se incalca drepturile in calitate de consumator? Nu am dreptul sa imi aleg furnizorul de energie termica? Firma care ne-a montat centrala a zis ca nu s-au mai confruntat cu o asemenea situatie si ca ne recomanda sa vorbim la administratie, ceea ce am si facut...Trebuie sa existe o solutie, caci sunt convinsa ca nu sunt singura in aceasta situatie.
Daca vreti sa stiti unde ati gresit, va pot spune: nu trebuia sa va intocmiti cerere de conventie individuala de plata pe numele dvs.
Firma despre care scrieti in topic nu o sa fie de acord cu deconectarea apt. dvs. de la reteaua lor nici intr-o mie de ani, atata timp cat legislatia noastra le apara interesele...
Daca ati incerca acum sa va debransati de la reteaua comuna, trebuia sa urmati o procedura mai complicata decat daca ati fi vrut sa achizitionati insula Capului Verde...
Deci, fizic v-ati deconectat fara sa notificati macar furnizorul, nu ati comunicat acest lucru nici asociatiei (toate la timpul lor). In acest context ce asteptati? Va intreb, aveti montate repartitoare de costuri? Cum se fac repartizarile costurilor cu energia termica?
Singura dvs. posibilitate este sa incercati rezolvarea la nivel de asociatie care ar putea sa "dreaga busuiocul" - chiar in conditiile in care aveti conventie individuala de plata. Ii chemati sa vada ca apartamentul este deconectat de la reteaua comuna, sa faca ei toate diligentele pentru a nu va mai "incarca" factura la incalzire. Sunteti in mare intarziere, practic, 2-3 luni, asa ca, chiar nu prea vad o rezolvare favorabila dvs.
Chestiunea cu OPC-ul si incalcarea drepturilor de a va alege furnizorul sunt bune, dar nu in acest caz. Cand v-ati decis sa va mutati la bloc, trebuia sa cunoasteti acele drepturi si obligatii care revin unui proprietar de locuinta aflata intr-un condominiu. La "casa" este altceva, va puteti deconecta ori de cate ori doriti, desigur in baza clauzelor contractuale. Apropo's, uitati-va in acea conventie, vedeti care sunt clauzele deconectarii de la reteaua comuna.
Poate ne spuneti cum s-a rezolvat "cazul"...
Succes!
Nu, am anuntat furnizorul ca vreau sa ma debransez cu aproximativ o luna inainte de a-mi monta centrala. La fel am procedat si cu asociatia, ba mai mult, le-am dus si apometrul de apa calda si garantia de la centrala termica...Stiu ca am gresit incheind conventia cu Dalkia, dar stiam ca pentru a depune cerere de debransare, facturile tb sa vina pe numele meu, nu m-am asteptat sa fie totul atat de complicat. Nu am montate repartitoare de costuri, am schimbat toata instalatia termica in apartament, firma respectiva ne-a facut si proiectul la gaz, am anuntat ca am schimbat coloana la gaz, au venit cei de la eon sa verifice...Mai mult, cei de la Dalkia nici macar nu ne-au intrebat daca avem sau nu conventie incheiata cu ei, au raspuns sec ca debransari nu se mai fac din ianuarie 2012 si ca orice debransare este considerata ilegala si ca se emit facturi in continuare...
Repartizarile costurilor cu energia termica se faceau in functie de suprafata apartamentului cand aveam caldura de la Dalkia.
Salut,
Cum ati rezolvat problema ? Vreau sa incep si eu procedura de debransare. Oare nu exista firme in Iasi care se ocupa de rezolvarea acestei probleme contra cost ?