avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 872 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Returnare indemnizatie crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Returnare indemnizatie crestere copil

Buna ziua.
Am urmatoarea speta de prezentat si, la care, sper sa primesc un mic ajutor.
In perioada 01.08.2011 - 31.12.2011, in timp ce primeam indemnizatia de crestere copil, am fost solicitata de catre un cabinet particular medical sa dau anestezii (sunt medic ATI). Contabilul cabinetului respectiv platea toare datoriile la stat vis-a--vis de salariul meu (aveam contract de colaborare).
Ieri 10.12.2013, am primit o instintare de la Agentia pentru plati si Inspectie Sociala cum ca trebuie sa returnez suma de 15000 si ceva lei (exact indemnizatia de crestere a copilului pe perioada respectiva). Am citit pe net si am vazut ca atata timp cat esti in concediu crestere copil si primesti aceea indemnizatie, nu mai poti face nici un ban in plus, decat daca se suspenda indemnizatia. Cum puteam sa fac asa ceva? Banii pe care-i luam de la cabinet nu erau nici macar 1/2 din indemnizatie. Mergeam la cabinet din prietenie.
Intrebarea mea: acesti bani pot fi inapoiati in rate, daca nu-i dau care sunt consecintele legale, exista vreo solutie care sa ma faca sa nu platesc acesti bani (vina este a contabilului care, in mod normal ar fi trebuit sa-mi spuna sa renunt ori la indemnizatie ori la cabinet).
Multjumesc anticipat.
O zi buna tuturor.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 14:33, 11 Decembrie 2013
1. - Vina este si a dvs. care trebuia sa cunoasteti legea atunci cand ati solicitat indemnizatie pentru concediu crestere copil.
- Necunoasterea legii nu va absolva de vina.

2. Mergeti la AJPIS si incheiati o intelegere scrisa privind modul de plata a sumelor datorate.