Buna ziua tuturor,
Am urmatoarea dilema - am scris ceva carti pe romaneste, le-am tradus in Engleza, si vreau sa le vand in format electronic pe Amazon Kindle store.
Cu fiscul din SUA lucrurile par foarte clare - ma inregistrez la ei ca persoana fizica, imi dau un numar de identificare fiscala, Amazon retine si vireaza in numele meu impozitul pe venit in SUA (care datorita conventiei de evitare a dublei impuneri cu Romania este de 10% din veniturile brute), la sfarsitul anului lor fiscal depun o declaratie de venit in care spun ca Amazon a virat in numele meu taxele, si gata.
Problema e cu obligatiile mele din Romania. Mentionez ca aici lucrez ca PFA, pentru care platesc CAS, CASS si impozit pe venit ca PFA pentru alte activitati decat drepturi de autor. Din ce am citit eu in ultima versiune de Cod Fiscal si norme, inteleg ca in Romania (tot in baza conventiei cu SUA), statul roman nu ma poate impozita cu mai mult de 10%, dar nu stiu care este baza de impozitare la noi, asa incat teoretic daca impozitul a fost retinut in SUA, eu nu mai sunt impozitat in Romania.
Pe de alta parte, nu stiu daca aici in Romania mai datorez alte contributii, taxe etc. Din ce am citit, pentru CAS (pensii) principiul este ca daca platesti deja intr-un loc, nu mai platesti si pentru alte venituri. Nu stiu insa cum se procedeaza cu CASS (sanatate), pentru ca la sanatate principiul legii este cel al haiduciei, adica se plateste contributie pentru toate veniturile, de parca ar beneficia pe patul de spital de lenjerie din fir de aur daca platesc din mai multe surse de venit...in fine...
Mi-ar fi de folos daca cineva cunoaste cum tb procedat si ce obligatii fiscale am in Romanica.