avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 748 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu medical-somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu medical-somaj

as vrea sa stiu daca in situatia mea pot sa intru in somaj?sunt in concediu medical am o vechime de 2ani si 6luni.contributia pentru somaj este platita.am concediu medical pana pe 31 decembrie.daca nu mi se prelungeste concediul medical pot sa intru in somaj?cate luni voi beneficia de somaj si ajutor de somaj?sunt in concediu medical din 6 septembrie va multumesc

Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 17:00, 14 Decembrie 2013
1. Pentru a beneficia de indemnizatie de somaj trebuie:
- sa va inceteze contractul individual de munca (CIM) din motive neimputabile dvs.;
- in cele 24 de luni premergatoare inregistrarii la Agentia de Somaj sa aveti 12 luni stagiu de cotizare la siomaj.

2. Perioada de concediu medical nu este stagiu de cotizare la somaj (cu exceptia primelor 5 zile ca se suporta la plata de catre angajator).

3. - Pe perioada de concediu medical CIM este suspendat de drept si aceasta perioada nu face parte din cele 24 de luni.
- De aceea, pentru completartea cvelor 12 luni de stagiu de cotizare se vor lua luni de dinainte de concediul medical.
- In cazul dvs. se vor lua 12 luni de stagiu de cotizare de dinainte de data de 6 septembrie.

4. Din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca:

Art. 39.
(1) Indemnizaţia de şomaj se acordã şomerilor prevãzuţi la art. 17 alin. (1), pe perioade stabilite diferenţiat, în funcţie de stagiul de cotizare, dupã cum urmeazã:

a) 6 luni, pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puţin un an;
b) 9 luni, pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puţin 5 ani;
c) 12 luni, pentru persoanele cu un stagiu de cotizare mai mare de 10 ani.