avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 535 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Tergiversare reziliere contract abonament si trecere ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Tergiversare reziliere contract abonament si trecere la cartela

Am avut un contract la distantă (telefonic) cu VO pe o perioadă determinată (12 luni; 30.11.2012-30.11.2013). Nu am fost notificat şi nu am notificat o eventuală prelungire a acestui contract. In 27.11.2013 o reprezantanta de la CallCenter imi specifica ca termen de trecerea de la abonament la cartelă, perioada de maxim şase zile de la efectuarea unei cererii. Ma prezint la un magazin VO in data de 13.12.2013 pentru a face cerearea respectiva (după un anumit model-mai exact dictată, ca să fie acceptată; si nu mi sa dat o copie/nr de inregistrare a cereri) si mi se spune ca se va face trecerea in 30 de zile. Sun din nou la CallCenter si mi se spune ca o sa fie pina in 30 de zile sa ma inteleg eu cu baieti de pe tehnic care o sa ma sune. Le-am transmis ca nu imi convine termenul si ei au zis ca o sa verifice inregistrare in care imi spune colega lor de la CallCenter de cele sase zile. In data de 14.12.2013, fac eu o notificare de reziliere abonament VO incepand cu 16.12.2013, ma duc in alt magazin VO unde mi se spune ca ei nu pot primi cereri/notificari, dar angajatul Vo face o scanare/xeroxare dupa notificare. Aceeasi notificare am trimis-o scanata în data de 16.12.2013 pe adresele de e-mail ale VO. In data de 16.12.2013 primesc urmatorul raspuns pe e-mail: "Numărul se va inchide in 13.01.2014, conform cererii făcute în magazin în 13.12.2013". Eu am cerut trecerea de la abonament la cartela şi nu închiderea numărului; am cerut trecerea în data de 13.12.2013, nu în data de 13.01.2014.
-In documentul Contract VO-Clauze Contractuale Principale - Partea a II-a se specifica urmatoarele: 5. Încetarea contractului si suspendarea serviciilor 5.1 Contractul înceteaza la cererea Clientului printr-o notificare adresata în scris catre VO, cu cel puþin 30 de zile înainte de data la care se doreste încetarea Contractului. Clientul se obliga sa plateasca toate datoriile scadente si o despagubire în cazul încetarii Contractului înainte de expirarea duratei minime contractuale stabilite în CCP Partea I si TCG. În cazul în care durata minima a expirat, încetarea contractului se poate face si fara a mai fi nevoie de notificare adresata în scris catre VO.
-prelungire abuzivă perioada contractuală, fără acordul meu scris şi fără a fi informat corect. Articolul 10 litera i) din ordonanţa Guvernului nr.21/1992 (actualizata la data de 27/12/2008) are următorul cuprins: dreptul consumatorilor de a fi notificaţi cu 30 de zile înainte de data la care contractul se prelungeşte în mod automat pentru o perioadă de timp determinată sau nedeterminată, în vederea formulării în scris de către consumator a unei opţiuni de prelungire a valabilităţii acestuia;
-notificare de reziliere abonament din data de 16.12.2013. Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 are următorul cuprins: „Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept.”
Le-am trimis e-mail cu cele precizate anterior si nu am mai primit nici un raspuns. Cele sase zile au trecut.
Eu consider ca trebuia sa faca trecerea imediat si nu tergiversarea ei. As dori o parere obiectiva daca am dreptate.

Alte discuții în legătură

Prelungire tacita abonament orange gabriel_gavrila gabriel_gavrila buna! am solicitat (telefonic la relatii cu clientii) rezilierea unui contract de abonament voce si trecerea numarului pe cartela preplatita. abanamentul este ... (vezi toată discuția)
Prelungirea abonamentului de telefonie mobila fara acord Iasmina09 Iasmina09 Buna ziua, Intampin o problema ca marea companie Vodafone, aprox acum trei saptamani am primit un telefon de la un consultant pentru prelungirea abonamentului ... (vezi toată discuția)
Abuz de putere repetat de telekom romania mobile sa imitu imitu Buna ziua, Rog suport juridic in a pune capat acestor repetate abuzuri facute de Telekom Romania Comunications SA, care nu se mai opresc. In data de ... (vezi toată discuția)