În 30.11.2013 un aigurat Groupama a tăiat curba, a intrat pe contrasens și mi-a lovit mașina, o Honda Accord din 2007.
Am făcut constatare amiabila, el fiind de acord ca este vinovat.
Luni, 02.12.2013, orele 09.00 ne-am întâlnit cu inspectorul de daune. La 10.30 dosarul era gata. În aceeași zi, la 12.40, inspectorul de daune m-a sunat și mi-a comunicat că dosarul a fost aprobat și pot veni să iau documentele necesare pentru a merge cu mașina în service.
Am ales un service din lista lor, chiar dacă aș fi putut să o duc oriune. M-am gândit că dacă au debitare directă cu acea unitate service (asiguratorul cumpără piesele și plătește la unitatea service doar manopera), lucrurile se vor mișca mai repede.
La ora 14.20 deja plecam din service.
Până aici totul pare un vis frumos.
Conform documentelor, trebuiau:
- înlocuite: bara față, far stânga și proiector stânga
- îndreptate și vopsite: capota și aripa stânga față.
La constatarea din 03.12.2013 făcută de cei din unitatea service au mai fost găsiți 2 suporți de plastic pentru prinderea farului rupți. Au trimis documentele necesare pentru reconstatare la asigurator și toate piesele au fost comandate.
În data de 12.12.2013 am fost la service să văd care este situația. Piesele erau deja ajunse în service iar capota și aripa stânga față pregătite de vopsit. Mi-au spus că sâmbătă 14.12.2013 sau cel mai târziu luni 16.12.2013 cele două elemente de caroserie vor fi vopsite iar după aceea montarea celorlate elemente și reglarea farurilor vor dura aproximativ 2 ore.
Deja mă bucuram dar a venit și vestea proastă: când au vrut să verifice farul nou au constatat că unitatea de control a celui vechi, poziționată sub far și responsabilă pentru autoleveling și ridicarea de tensiune pentru xenon, are conectorul rupt și trebuie înlocuită.
Au făcut din nou reconstatare, au trimis documentele și fotografiile la Groupama, și probabil piesa a fost comandată undeva pe 16-17.12.2013.
Astăzi este deja 04.01.2014 și piesa încă nu a sosit. Am făcut sărbătorile fără mașină. Am înroșit telefoanele discutând cu cei de la service și de la asigurări dar degeaba. Am primit doar răspunsuri de genul: piesa a fost comandată și urmează să vină, sunt zile nelucrătoare în toată lumea și durează mai mult etc.
Cum pot să îi trag la răspundere pe cei de la unitatea service pentru constatarea inițială defectuoasă pe care au făcut-o și pe cei de la Groupama pentru faptul că încă nu a sosit piesa după aproape 3 săptămâni?
Cine mă despăgubește pentru disconfort, mai ales în perioada sărbătorilor de iarnă?
Exista piese care au fost avariate in urma accidentului si care nu au putut fi constatate cu ocazia primei vizionari. Din aceasta cauza legiuitorul a dat posibilitatea efectuarii unor reconstatari.
Nu puteti invinui firma de asigurare pentru faptul ca reparatia dureaza mult timp. Exista si motive obiective. In legislatie nu exista nicio prevedere privind termenul pentru efectuarea reparatiei autoturismului dupa accident.
ing. Ioan Ciobanu