Buna seara .
Va rog mult sa ma ajute cineva in lamurirea urmatoarei probleme:
O firma producatoare livreaza marfa catre diversi clienti. Unul dintre clienti identifica o neconformitate si returneaza marfa .
Conducerea firmei efectueaza analiza disciplinara si decide imputarea contravalorii acesteia catre angajatii implicati.
Pretul cu care se calculeaza aceasta valoare a prejudiciului este pretul de vanzare ( cel de pe factura )sau se ia in calcul un pret de productie ( fara CAS, profit si alte cheltuieli...)?
Va rog mult, astept un raspuns cat de repede si daca se poate , sa-mi spuneti si o baza legala care sa motiveze acest raspuns.
Este pretul de vanzare.
NU exista o baza legala, ci un principiu conform caruia cel care pricinuieste o paguba trebuie sa o repare. Logica spune ca paguba dvs.este intreg costul, nu doar cel de productie.
Vedeti si art.254 C.mun.
(1) Salariatii raspund patrimonial, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina si in legatura cu munca lor.
(2) Salariatii nu raspund de pagubele provocate de forta majora sau de alte cauze neprevazute si care nu puteau fi inlaturate si nici de pagubele care se incadreaza in riscul normal al serviciului.
(3) In situatia in care angajatorul constata ca salariatul sau a provocat o paguba din vina si in legatura cu munca sa, va putea solicita salariatului, printr-o nota de constatare si evaluare a pagubei, recuperarea contravalorii acesteia, prin acordul partilor, intr-un termen care nu va putea fi mai mic de 30 de zile de la data comunicarii.
(4) Contravaloarea pagubei recuperate prin acordul partilor, conform alin. (3), nu poate fi mai mare decat echivalentul a 5 salarii minime brute pe economie.