avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 182 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... RATB linia 780 catre Otopeni
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

RATB linia 780 catre Otopeni

Buna ziua ! Numele meu este Daniel si as dori sa va cer un sfat daca se poate. Ieri in jurul orei 14 am luat traseul 780 catre otopeni. Am luat o cartela electronica de la ghiseul de bilete de langa gara de nord pentru 2 persoane (eu si prietena mea) si ne-am urcat in autobuz. Mentionez ca nu sunt din bucuresti si era pentru prima data cand foloseam acel traseu. La compostarea biletului am reusit sa il compostez doar o data pentru o singura persoana si sincer nici nu prea am vazut ce scria pe ecranul acelui aparat pentru ca era foarte aglomerat desi am incercat sa trec cu cartela aceea pe langa aparat de vreo 5-6 ori sa fiu sigur ca se composteaza...dupa vreo doua minute incep sa ne controleze Domnii si amabilii controlori. Dupa verificarea cartelei imi spune ca nu am compostat pt a doua persoana si imediat mi-a dat 50 de lei amenda. I-am explicat ca este prima data cand umblu cu acest traseu si nu stiu sa umblu pe acel aparat si ca am incercat de vreo 5-6 ori sa il compostez, i-am aratat chitatnta ca am platit pentru doua persoane, biletele de avion sa ii fac dovada ca plec din tara si sincer nu mai aveam nevoie sa opresc o calatorie si bineintele ca nici nu a vrut sa auda. I-am cerut legitimatia si numarul de legitimatie care le-am notat pe o hartiuta si i-am cerut sa imi arate si mie instrunctiunile de folosire a acelui aparat pentru a doua persoana. Bineinteles ca nu erau scrise nicaieri si pot face dovada pt ca am fotografiat in autobuz aparatul si in fata la sofer unde scrie foarte mare cat platesti amenda daca nu ai bilet si nimic mai mult. Raspunsul ei a fost unul foarte rece ca trebuia sa intreb la ghiseul de unde am luat bilete si ca nu e de datoria ei sa imi explice. Mi-a zis ca vom cobori amadoi la politie cand vom ajunge la otopeni si am fost de acord cu acest lucru, dar in momentul cand am intrebat-o de numarul de la protectia consumatorului care bineinteles ca nici acesta nu era afisat in autobuz mi-a raspuns deja plictisita ca daca vreau sa aflu ceva sa caut. Am cautat pe internet acel numar iar in momentul cand vorbeam cu cineva de la protectia consumatorului Bucuresti domnii si amabilii controlori au coborat din autobuz. Au incercat sa le explice si ceilalti oameni din autobuz ca am incercat de mai multe ori sa compostez acel bilet pt ca au vazut si pur si simplu nu i-a interesat. In spatele autobuzului un alt controlor era in spatele unei persoane care a patit la fel ca si mine pentru ca nu stia sa composteze pentru a doua persoana. dupa ce s-au inchis usile autobuzului s-a dusa direct la el si i-a dat amenda. Acel om l-a intrebat de ce nu i-a explicat cum se composteaza acel bilet pt ca il vazuse in spatele lui si raspunsul lui a fost unul retoric "Crezi ca stau sa ma uit la fiecare persona cum composteaza biletul? ". Chiar asa profita de oameni care stiu foarte bine ca nu sunt din bucuresti marea majoritate pe acea ruta si nu stiu sa foloseasca acel aparat si macar o amarata de instructiune a acelui aparat pt compostarea celei de a doua persoana si profita ca multi dintre ei pleaca in strainatate si nu mai reusesc sa faca plangere sau sa ii dea in judecata...e pacat...am fost in vacanta in romania dar in sincer am plecat cu un gust amar...mentionez ca am refuzat sa semnez procesul verbal si as dori un mic sfat de la dumneavoastra daca se poate. Multumesc anticipat si sa aveti o zi buna in continuare
era un buton in dreapta (2). Imi aduc ca scrie ceva pe aparat sau in autobuz referitor la validarea multipla.
Problema este ca aparatura RATB este de foarte proasta calitate.
Chiar si pentru o singura calatorie trebuie sa te chinui, darmi-te pentru doua.
Eu am reusit sa fac rost de instructiunile respective de la un chiosc RATB si am constatat ca nu scrie nicaieri ca validarea necesita o asteptare cam lunga. Nu stiu de ce dar este de acelasi ordin cu timpul necesar pentru validarea platii cu cardul, singura problema este ca acolo POS-ul ia legatura cu calculatorul bancii deci intarzierea este justificata.
Buna ziua, Daniel !
Problema cu aceste validatoare care functioneaza cam anevoios se intalneste pe toate mijloacele de transport RATB, insa liniile expres sunt folosite de mai multe persoane din afara Bucurestiului sau chiar din afara tarii si de aceea sunt mult mai multe cazuri de calatorii nevalidate - voluntar sau involuntar.
Se intampla sa lucrez la Aeroport, asa ca am ocazia sa vad multe persoane care nu reusesc sa valideze si le ajut, explicandu-le modul de functionare a aparatelor. Din pacate, nu pot face asta full time, fiindca am eu o vaga impresie ca RATB-ul nu m-ar plati pt. acest serviciu - desi foarte necesar...
Spre diferenta de celelalte mijloace de transport din oras, pe majoritatea liniilor expres chiar sunt afisate instructiunile pe geamul cabinei soferului. Poate ca tocmai pe acea masina nu se aflau instructiunile...
Totusi...tu ai dreptatea ta, iar controlorii au dreptatea lor...
Calatoresc si eu in alte orase din tara si din afara tarii si ma interesez cu maxima atentie ce tip de bilet/abonament trebuie sa cumpar si cum se valideaza, ca sa fiu sigura ca nu intru in necazuri...
Afirmi ca ai reusit sa validezi o singura data si, din cate am inteles, nici nu ai stiut daca s-a validat sau nu!
Consider ca ar fi trebuit sa intrebi ceilalti pasageri cum se valideaza pentru doua persoane si cum se poate verifica daca validarea a fost facuta sau nu.
Desigur ca ai putea sa invoci aglomeratia etc., insa, din pacate, acest tip de justificari nu te-a salvat de amenda.
Poti incerca o reclamatie la ANPC pentru contestarea amenzii; nu stiu daca ai vreo sansa, dar incercarea moarte n-are.
Iar pentru viitor, poti face o sesizare catre RATB cu privire la functionarea greoaie a validatoarelor si pentru accesul la informatie privind folosirea validatoarelor, indeosebi pe liniile expres.



1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Din punctul meu de vedere aveti dreptate si trebuia sa refuzati sa platiti amenda.
Este adevarat ca va aflati in culpa dar putea sa va ajute si sa va explice cum se procedeaza.

Am patit si eu in Venetia pe un vaporas ceva asemanator deoarece nu am observat ca nu s-a inregistrat la aparat dar m-am certat cu controlorul si a inteles ca am dreptate.
Nici eu nu am fost insa foarte atent si nu observasem ca nu se facuse inregistrarea...
Eu insa nu aveam nici martori si a trebuit sa ma descurc singur.
Scanarea biletului se facea pana sa te urci pe vaporas.Controlorul a rupt biletul si s-a rezolvat.
Se pare ca romanii sunt mai rai si mai neintelegatori decat italienii...
Ultima modificare: Duminică, 12 Ianuarie 2014
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
RATB-ul nu are nici un interes sa afiseze explicatii, deoarece daca sunt prinsi 3-4 calatori la o cursa, incaseaza mai mult decat daca ar avea o medie de 10 calatori pe cursa. Asa ca...
Intr-adevar S-ar fi putut intreba alti calatori.
Modul de compostare pentru mai multi calatori ar trebui imprimat pe cartela / bilet, cu atat mai mult cu cat se cunoaste ca sunt multi calatori straini care utilizeaza acest mijloc de transport.
Nu am mai utilizat de foarte multa vreme transportul in Bucuresti, dar ma intreb daca se poate plati direct cu card - in cluj sa poate face asta de multi ani...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Amenda abuziva regia autonomă de transport Iuli81an Iuli81an Fiind intr-o vizita de 4 zile intr-un oras din provincie la intoarcere spre casa in data de 21 Mai in jurul orelor 10:30 - 11:00 am folosit unul din mijloacele ... (vezi toată discuția)
Amenda ratb catabota catabota Buna ziua, Duminica 2 februarie m-am confruntat cu o situatia ciudata. Am un portofel electronic pe care aveam incarcata suma de 9 lei. Probabil din cauza ... (vezi toată discuția)
Suprataxa ratb asy38 asy38 Buna ziua .Va rog daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns sunt noua in bucuresti de 3 zile ,domiciliul meu este in braila .Ieri am vrut sa merg cu RATB ... (vezi toată discuția)