avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 394 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... fisa de lichidare
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

fisa de lichidare

Buna ziua!
In legatura cu nota de lichidare as dori sa stiu daca aceasta trebuie intocmita in mod obligatoriu si in baza carui act normativ (Cod, Lege ... etc).
Multumesc frumos.
Va doresc o zi buna si numai succese!
Cel mai recent răspuns: lauraadriana , utilizator 12:37, 10 Aprilie 2009
Nota de lichidare cuprinde datoriile salariatului fata de fostul sau angajator. De aceea ii este foarte utila pentru ca angajatorul sa nu se trezeasca ulterior ca are de recuperat ceva datorii de la fostul salariat.
Nota de lichidare nu este obligatorie si nu este prevazuta intr-un act normativ.
Daca imi permiteti o completare:
Conform Legii nr 22/1969 privind angajarea gestionarilor,
ART. 6
Cel ce urmeazã a fi angajat sau trecut în funcţia de gestionar va prezenta o dovada eliberata de agentul economic, autoritatea sau instituţia publica în care a fost anterior încadrat, din care sa rezulte dacã a produs pagube avutului obştesc, natura acestora şi dacã ele au fost acoperite. Aceasta dovada poate fi cerutã de la ultimul loc de munca şi de agentul economic, autoritatea sau instituţia publica care ar urma sa facã angajarea sau trecerea în funcţia de gestionar.
Agenţii economici, autoritãţile sau instituţiile publice sînt obligate sa elibereze sau, dupã caz, sa comunice dovada prevãzutã în alineatul 1, în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii.
În raport cu cele arãtate în dovada, conducãtorul agentului economic, autoritãţii sau instituţiei publice va hotãrî asupra angajãrii sau trecerii în funcţia de gestionar.

Cu alte cuvinte, in acest caz este obligatorie o astfel de Nota de lichidare.
Va multumesc frumos pentru raspunsuri.
M-ar interesa, in mod special, daca in categoria "datoriile salariatului fata de fostul angajator" intra si soldul in piata al agentului comercial. In acest caz ce se intampla cu fisa de lichidare? Caz concret: In organizatia unde lucrez seful direct al agentului comercial refuza sa semneze nota de lichidare motivat de faptul ca respectivul are sold in piata nerecuperat. Din punctul meu de vedere este aceasta situatie este aberanta. Consider ca seful agentului ar trebui sa semneze si, in acelasi timp, sa specifice cuantumul soldului in piata la data lichidarii, lucru care ar constitui o dovada (sau o parte din dovada) in cazul in care s-ar actiona in judecata agentul comercial pentru recuperarea datoriilor. In cazul in care refuza sa semneze fisa de lichidare nu ar trebui sa faca un referat privind motivul acestei hotarari?
Fata de cele expuse mai sus, va rog frumos sa comentati aceasta situatie, in sensul de a confirma sau infirma punctul meu de vedere si, de asemenea, poate ma indrumati cum ar trebui sa se procedeze.
Vreau sa mentionez ca lucrez in dep. resurse umane si consider ca acesti sefi care nu vor sa semneze notele de lichidare imi pot crea probleme mie la un eventual control al ITM-ului, eu fiind direct raspunzatoare de activitatea biroului RU.
Va multumesc anticipat si va doresc o zi buna tuturor.
Soldul din piata se datoreaza neindeplinirii sau indeplinirii necorespunzatoare a atributiilor de serviciu ale agentului? Daca da, acesta a fost cercetat disciplinar pana in prezent? In rest... este doar o problema intre firme. Agentul nu este raspunzator, atata timp cat si-a indeplinit corect si la timp atributiile de serviciu. Parerea mea.
1. Sefii se feresc intotdeauna sa semneze ceva care mai tarziu se poate intoarce impotriva lor.
2. Nu e nici o nenorocire daca nota de lichidare se va inmana fostului salariat cateva zile mai tarziu, cand se vor recupera sumele din soldul de piata.
3. Cum nota de lichidare nu este expres pevazuta in lege, nu trebuie sa va faceti probleme la un eventual control al ITM.
Daca vreti sa stiti ce controleaza cei de la ITM intr-o unitate, intrati pe www.inspectmun.ro si gasiti acolo multe lucruri interesante.
4. In relatiile dvs. cu personalul cu raspunderi in unitate trebuie sa dati dovada de tact, calm, profesionalism, sa le explicati cu legea in mana de ce procedati intr-un anumit fel sau altul. Altfel va expuneti unor neintelegeri si s discutii contradictorii permanente.
5. Nu e nevoie sa faca un referat in care sa motiveze refuzul emnarii notei de lichidare. Asta i-ar enerva si mai tare.
6. Cel mai bine ar fi ca in Regulamentul intern al unitatii sa reglementati si aceasta situatie si atunci nu vor mai fi discutii.
Mult succes!

Alte discuții în legătură

Nota de lichidare salariat anamaria8026 anamaria8026 este obligatorie intocmirea notei de lichidare pentru angajatii a caror activitate inceteaza ? daca da, va rog un model si mentionarea caror categorii de ... (vezi toată discuția)
Refuz eliberare nota lichidare si adev de vechime vivi23ro vivi23ro buna ziua as dori sa trimit prin posta cu confirmare de primire cerere pt lichidare si cerere eliberare adev de vechime. In urma solicitarii telefonice a ... (vezi toată discuția)
Nota de lichidare + garantie, neobtinuta marc78 marc78 Buna seara. Am lucrat 1an si 5luni la o societate ca sofer livrator cu contract pe perioada determinata prelungit pana la data de 11.sept..ac cand am ... (vezi toată discuția)