avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 370 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Inchidere magazin
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Inchidere magazin

Buna ziua
Am o I.I NEPLATITOARE DE TVA.Am avut un magazin de haine SH pe care l-am inchis acum cateva luni;a functionat vreo 3 luni. Nu am depus la Fisc niciun registru,Ce ar trebui sa fac sa inchid acel magazin ?As vrea sa deschid altul in alta parte,deci vreau sa pastrez firma,dar sa inchid magazinul.Cu ce acte trebuie sa ma prezint la Fisc?Nu am acel registru de incasari si plati.il pot lua acum?Cum sa fac?Multumesc

Cel mai recent răspuns: MihaelaTop , utilizator 05:07, 26 Martie 2014
Intreprinderea individuala isi poate desfasura activitatea economica intr-o alta locatie decat sediul profesional. Aceasta locatie, denumita punct de lucru, trebuie inregistrata la Registrul Comertului, asa cum prevede si legislatia in vigoare: "Punctele de lucru se inregistreaza in registrul comertului, cu respectarea dispozitiilor privind sediul profesional si cu aplicarea corespunzatoare a dispozitiilor prezentului capitol" (art. 14 alin. 3 OUG 44/2008).
Faptul ca nu mai functionati la acel magazin nu inseamna ca nu mai exista intreprinderea individuala.
Deci mergeti la registrul comertului , anulati fostul punct de lucru si declaratil pe cel nou. Si tot pentru fostul punct de lucru, trebuie sa scoateti si casa de marcat din evidentele de la finante si s-o fiscalizati pentru noua adresa.
nu am completat nici un registru cat a functionat magazinul si as dori sa ajung la zi cu toate actele necesare ca sa il pot inchide si sa-mi pot deschide altul. va rog, imi puteti spune? multumesc anticipat
Completati in registrul jurnal de incasari si plati cu incasarile inregistrate in acele cateva luni de functionare din 2013 si cu platile facute pentru acele venituri.
Trebuie sa depuneti D200 pana pe 25 mai 2014 pentru inchiderea anului 2013.
Pentru anul 2014 vati depune D220 cu venitul estimat din 2014 pana pe 31 ianuarie 2014 si veti face plati trimestriale anticipate la impozitul pe venit (16)% si sanatate (5,5%), indiferent daca veti incepe o activitate in alt loc.
Stimate domn ,vreau sa inchei un contract de inchiriere spatiu comercial de la o persoana fizica pentru a deschide un magazin.Contractul trebuie sa fie avizat la ANAF sau pot sa prezint contractul de inchirirere la Registrul Comertului pentru a deschide punctul de lucru si ulterior proprietarul spatiului sa il inscrie la ANAF?
Daca nu am estimat veniturile pe anul viitor,se reiinoiesc si raman aceleasi?Punctul de lucru vreau sa-l inchis si sa deschid altul.
Mai intai sa inregistreze proprietarul contractul de inchiriere (in trei exemplare) la administratia financiara in maxim 15 zile de la semnare si apoi cu o copie dupa exemplarul dumneavoastra mergeti la registrul comertului si va inregistrati punctul de lucru.
Daca estimati ca variatia incasarilor va fi sub 20%, nu mai depuneti D220 si veti plati ratele la impozitul pe venit estimat si contributia la sanatate raportate la venitul net realizat din 2013 urmand ca in 2015 sa se faca regularizarea.
Aveti grija ca sa nu lasati activ in evidentele de la registrul comertului vreun punct de lucru pe care nu-l veti mai folosi.

Alte discuții în legătură

Detalii pfa PfaDiana PfaDiana Buna ziua, va rog frumos sa ma ajutati, pentru ca am descoperit ca nu stiu mai nimic. 1. Cum schimb sediul social la un pfa? Cum adaug un punct de lucru? ... (vezi toată discuția)
Registre si impozite ii pintea_adela pintea_adela Buna ziua. Am infiintat un II (intreprindere individuala) in anul 2014. Va rog sa imi spuneti care sunt registrele care trebuie completate, care sunt ... (vezi toată discuția)
Acte necesare pentru functionarea unui pfa :d zorpika zorpika Hey, am resusit sa imi deschid un PFA si am nevoie de ajutorul vostru. :) Cine stie ce am nevoie mai departe , gen : chitantier , registru , stampila etc.? ... (vezi toată discuția)