avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 857 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Registre si impozite II
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Registre si impozite II

Buna ziua. Am infiintat un II (intreprindere individuala) in anul 2014. Va rog sa imi spuneti care sunt registrele care trebuie completate, care sunt declaratiile care se depun si care sunt impozitele care se platesc. Doresc sa specific ca persoana care este II, este angajata cu carte de munca, deci cotizeaza deja la sanatate si pensii. Activitatea : prestari servicii. Va multumesc.
Ultima modificare: Marți, 14 Ianuarie 2014
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 20:35, 15 Ianuarie 2014
daca avetii I.I.sunteti neplatitor de TVA....mergeti la directia finante, cu actele firmei dv si certificatul de inregistrare si cei de acolo va va da un tegistru de incasari si plati,gata numerotat de ei si un UN REGISTRU UNIC DE CONTROL,pe care-l veti prezenta doar atunci cand aveti controale de la DSV,GARDA FINANCIARA.REGISTRUL DE INCASARI SI PLATI il veti completa in fiece luna,pt a va putea estima veniturile , in baza carora ,cei de la finante va fixeaza o taxa trimestriala ,pe care trebuie s-o platiti.
In maxim 15 zile de la obtinerea certificatului de inregistrare de la registrul comertului, depuneti la finante formularul 070, declaratia 220 cu venitul estimat pentru anul 2014. Contributie la pensie nu va plati atata timp cat e valabil acel contract de munca. Cand va rezilia acel contract si va mai fi Intreprinderea individuala, va depune declaratia 600.
Va trebui sa va fiscalizati casa de marcat inainte de a incepe activitatea (daca activitatea va impune folosirea casei de marcat).
Aveti de platit in timpul anului, trimestrial pana pe 25 a ultimei luni din fiecare trimestru, plati anticipate la impozitul pe venit (16%) si contributie la sanatate (5,5%) calculate fata de acel venit estimat din D220. Primul termen e 25 martie 2014.
Daca va desfasurati activitatea intr-un spatiu (magazin, chiosc) va trebuie aviz de functionare de la primarie.
Veti cumpara Registrul jurnal de incasari si plati pe care-l veti viza la finate, Registrul unic de control si registrul inventar.
Pastrati toate facturile, chitantele, bonurile fiscale (toate astea de la infiintare) dar si rapoartele zilnice scoase de la casa de marcat si alte chitante de la achizitiile facuta si plata impozitelor. Toate astea le veti inregistra in Registrul jurnal de incasari si plati (RJIP) la data dupa documentul de plata (chitanta, bon fiscal) si treceti toata suma, cu tot cu tva.
Va multumesc pentru raspuns, insa as mai avea o nelamurire. cei 16% sunt impozit pe venit sau pe profit ? se impoziteaza intreg venitul, sau doar diferenta dintre venituri - cheltuieli. Di sanatatea tot la intregul venit se calculeaza sau la profit? Va multumec.
Ultima modificare: Miercuri, 15 Ianuarie 2014
pintea_adela, utilizator
Baza de calcul e venitul net (venituri - cheltuieli).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Declaratii pfa taximetrie Ana-Maria-27 Ana-Maria-27 1. Va rog sa-mi spuneti ce declaratii trebuie sa depuna un PFA cu activitate de taximetrie, neplatitor de TVA si angajat cu norma intreaga la o societate? Si ... (vezi toată discuția)
Inchidere magazin MihaelaTop MihaelaTop Buna ziua Am o I.I NEPLATITOARE DE TVA.Am avut un magazin de haine SH pe care l-am inchis acum cateva luni;a functionat vreo 3 luni. Nu am depus la Fisc ... (vezi toată discuția)
Declarații ii TVar TVar Abia mi-am deschis II. Fără salariați , neplatitoare de Tva. Voi avea activitate doar vara. On-line. Ce declarații voi avea de depus ? Unde ? Ce ... (vezi toată discuția)