(1) Pentru înscrierea mentiunii de stabilire a resedintei în actul de identitate, persoana interesata se adreseaza Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor pe raza caruia locuieste temporar, completând în acest sens Cererea pentru înscrierea în actul de identitate a mentiunii privind stabilirea resedintei, la care anexeaza urmatoarele documente:
- actul de identitate în care urmeaza a se înscrie mentiunea de stabilire a resedintei ;
- documentul cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie ;
- documentul cu care se face dovada achitarii a taxei extrajudiciare de timbru (5 ron);
(2) În situatia în care solicitantul nu detine un act privind titlul locativ, încheiat în conditiile de valabilitate prevazute de legislatia româna în vigoare, gazduitorul sau dupa caz, reprezentantul sau legal îsi va exprima consintamântul privind stabilirea resedintei, în prezenta personalului.
(3) În situatia în care gazduitorul nu se poate prezenta la Serviciul Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor, declaratia de primire în spatiu poate fi consemnata la notar public ori în fata politistului de ordine publica din cadrul unitatii de politie pe a carei raza teritoriala este situat imobilul.
asta am gasit pe site ,as dori sa stiu ,taxa aceea de timbru o pot plati cand merg cu proprietarul imobilului la Serviciul Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor pt viza ?sau se plateste in alta parte? sa stiu exact cum procedez
cand merg cu proprietarul sa lasam actele pt viza sa nu stea dansul dupa mine
Depinde cum sunt organizati. In unele din orasele mari se poate plati la ghiseu insa de regula taxa extrajudiciara de timbru se plateste la Serviciul Impozite si Taxe al primariei.
Taxa extrajudiciar de timbru se achita la Trezoreria sectorului in
raza caruia urmeaza sa va stabiliti resedinta sau achizitionati timbre
fiscale in valoare de 5 lei de la orice oficiu postal.
raspuns primit pe mail de la Serviciul Relatii Publice